Sökning: "Jessica Lund"
Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden Jessica Lund.
16. Det enda som ska spräckas är myten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Vi har undersökt ifall myten om mödomshinnan lever kvar bland ungdomar. Efter att ha gjort en enkätundersökning bland gymnasieelever kan vi konstatera att den gör det. Syftet har varit att undersöka hur man kan förändra ungdomars föreställningar med hjälp av kommunikation. LÄS MER
17. Brandteknisk riskvärdering av Nynäshamns sjukhus
L3-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik; Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och SamhällssäkerhetSammanfattning : The following report contains a fire safety evaluation of the Nynäshamn hospital in Nynäshamn, Sweden. The report is a part of the course Fire Safety Evaluation, a course in the Fire Protection Engineering Program at Lund University, Faculty of Engineering, Lund, Sweden. LÄS MER
18. Skatterevisionsprocessen : en studie om det verkliga utförandet och förhållandet till företagsrevisionsprocessen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : .... LÄS MER
19. Mångkulturell eller monokulturell undervisning: En studie om pedagogers förhållningssätt i etniskt homogent svenska skolor
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : AbstractJessica Jönsson (2011). Mångkulturell eller monokulturell undervisning: en studie om pedagogers förhållningssätt i etniskt homogena svenska skolor.Malmö högskolan: Lärarutbildningen.Jag har genomfört en undersökning i en kommun där skolorna inte präglas av det mångkulturella samhället. LÄS MER
20. Mobila applikationer som reklam
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Abstract Title: Consumer perception of mobile marketing Institution: Department of Service Management, Campus Helsingborg, Lund University Level: Master’s degree Authors: David Zetterlund and Jonas Lörnell Supervisors: Jessica Enevold and Katja Lindqvist Issue: Mobile marketing is the fastest growing category of advertising right now. Mobile marketing allows direct-targeted advertising to users and is now mainly implemented through so-called applications - programs that are downloaded to the phone and used for various purposes. LÄS MER