Sökning: "Jessica Sundström"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Jessica Sundström.
1. Kön stress och copingstrategier. En kvantitativ jämförelsestudie om kön, stressnivå och copingstrategier bland socionomstudenter i Dalarna, Mälardalen och Stcokholm
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : In this Bachelor´s thesis, we have studied stress, gender, and coping strategies among social work students. In our study, we use quantitative analysis and sent out questionnaires to social work students in three separate social work programs in Sweden. Our results show that social work students experience stress during their education. LÄS MER
2. Multimodalt skrivande - förutsättningar och lärandemöjligheter : Litteraturstudie om mellanstadieelevers lärandemöjligheter vid multimodalt skrivande inom svenskämnet och förutsättningar för en multimodal skrivundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Kursplanen i svenska förklarar att eleverna ska utveckla det multimodala skrivandet inom svenskämnet. Det multimodala skrivandet innebär att ord, bild och ljud kombineras och samspelar. LÄS MER
3. Blivande svensklärares litterära verktygslåda: En studie i litteratururval på ämneslärarprogrammet i svenska.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Denna uppsats problematiserar och behandlar det spänningsfyllda förhållandet mellan bildning och utbildning.Med utgångspunkt i litteraturlistor hos fyra lärosäten i Sverige som bedriver lärarutbildning, undersöks medkvantitativa metoder om det går att skönja en (inofficiell) kanon. LÄS MER
4. Multimodalt skrivande i praktiken : Sex lärares beskrivningar om och hur det multimodala skrivandet på Åland sker samt deras upplevelser av och attityder till multimodalt skrivande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Huvudsyftet med denna empiriska studie har varit att undersöka om och hur några lärare på Åland praktiskt arbetar med multimodalt skrivande i årskurs 4-6, samt deras upplevelser av och inställning till det multimodala skrivandet i skolan. Det multimodala skrivandet har i denna studie definierats som att skriftlig, visuell och auditiv teckenvärld kombineras på ett eller annat sätt. LÄS MER
5. Köpcentrum - Ett framtida multikoncept : Varumärkesbyggande med hjälp av sinnen och upplevelser
Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Forskningsfråga: Vad kan komma att karaktärisera köpcentrum i framtiden? Syfte: Syftet med denna uppsats är att med avseende på såväl nutid som framtid analysera på vilket sätt arbetet inom köpcentrum är inriktat för att stärka varumärket, klargöra sinnenas betydelse för köpcentrum och tydliggöra hur köpcentrum förhåller sig till konkurrensen från olika typer av handelsplatser. Metod: I denna uppsats har en kvalitativ forskningsmetod antagits. LÄS MER