Sökning: "Jila Shademanpour"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Jila Shademanpour.

  1. 1. A Case Study of Motivators Behind Using Social Networking Sites

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jila Shademanpour; Maja Arpi; [2010]
    Nyckelord :Social Media; Social Networking sites; Relationship Marketing; Technology Acceptance Model; Case Study; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: A Case Study of Motivators Behind The Use of Social Networking Sites Purpose: The purpose of this study is to gain in-depth understanding of the motivating factors behind the target groups engagement with company profiles within Social Networking sites. Furthermore the aim is to gain knowledge about what content is attractive on a company profile within a Social Networking site and the women's general Internet habits. LÄS MER

  2. 2. Bloggen som konsumtionsfrämjande medel - En diskursanalys av konsumtionsideal i modebloggar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jila Shademanpour; Belma Sijaric; Viktoria Levin; [2009]
    Nyckelord :Blogg; konsumtionskultur; diskurs; ideal; opinionsbildare; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Denna uppsats behandlar fenomenet modebloggar och konsumtionskulturen i dagens samhälle. De tre modebloggar som denna studie behandlar är bland de mest populära bloggarna i Sverige idag och personerna bakom bloggarna har kommit att bli en slags kändisar och opinionsbildare inom området för livsstil, mode och skönhet. LÄS MER