Sökning: "Joachim Lång"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Joachim Lång.

  1. 1. Konsten att inte vara offside online : Elitidrottsklubbars varumärkesbyggande i sociala medier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Joachim Hörnkvist; Jesper Willman; [2017]
    Nyckelord :Brand associations; brand image; brand equity; customer-based brand equity; social media; professional sport; ice hockey.; Varumärkesassociationer; varumärkesimage; varumärkeskapital; kundbaserat varumärkeskapital; sociala medier; professionell idrott; ishockey;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den ökade användningen av sociala medier har lett till att de i allt större utsträckning används som varumärkesbyggande verktyg för företag och organisationer. Den ökade kommersialiseringen som skett inom elitidrott har lett till att även elitidrottsklubbar avser att stärka sina varumärken. LÄS MER

  2. 2. Anmälningsbenägenheten i svenska företag : Brott utan straff? Eller ärlighet varar längst?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joachim Carlsson; Petter Engdahl; [2012]
    Nyckelord :Ekonomisk brottslighet; anmälningsbenägenhet; förskingring; trolöshet mot huvudman; kontrollinstanser; företagskultur;

    Sammanfattning : Bakgrunden till denna uppsats är att den ekonomiska brottsligheten inom svenskt näringsliv kostar företagen och, i förlängningen, samhället stora belopp varje år. Uppsatsen fokuserar på förskingring och trolöshet mot huvudman, två brott som i huvudsak utförs av en anställd eller någon i en förtroendeposition. LÄS MER

  3. 3. Dispute boards placering på den svenska konfliktlösningskartan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Joachim Bernström; [2011]
    Nyckelord :Processrätt; Dispute board; ADR; Skiljemannarätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : En alternativ tvistlösningsform som har växt fram sedan 1970-talet är så kallade dispute boards eller privata tvistlösningsnämnder. Dispute boards används företrädesvis i omfattande och komplexa projekt som ska genomföras under lång tid, såsom infrastrukturprojekt och större entreprenadprojekt. LÄS MER

  4. 4. Att växa med knappa resurser - en fallstudie av Mobergs

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joachim Douglas; Adam Westgren; Michael Treschow; [2008]
    Nyckelord :strategisk passform; trade-offs; strategisk identitet; vision; dominant logik; strategiska allianser; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera hur mindre företag kan utveckla sin verksamhet trots knappa resurser. Vidare syftar uppsatsen till att skapa en generell utvärderingsmall som företag liknande fallföretaget kan använda sig av vid en verksamhetsanalys. LÄS MER

  5. 5. What´s the Story? Storytelling: Hur skapar man en berättelse för att stärka ett varumärke?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joachim Douglas; Louise Palmstierna; Johan Holm; [2007]
    Nyckelord :Storytelling; varumärke; branding; berättelser; emotionell marknadsföring; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Tiden då en bra produkt sålde sig själv är över. Forskare är överens om att det ökade utbudet av produkter i dagens samhälle har medfört att företagens utmaning numera ligger i att differentiera likartade produkter genom att förvandla dessa till ett koncept eller en livsstil. LÄS MER