Sökning: "Joakim Axelsson"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Joakim Axelsson.

  1. 1. Deadly Banquet Creating believable non-player characters

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :JOAKIM SUNDLING; GUSTAV AXELSSON; HAMPUS NILSSON; TOM DAHLÉN; KARIN WIBERGH; MATHIAS CARLSSON; [2016-11-15]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : NPCs (non-player characters) in computer games are often very predictable and obviously artificial, which might be the result of developers devoting more resources to maintaining high-end graphics instead of creating believable NPCs. With the graphics available today already being very realistic, upgrading the AI (artificial intelligence) controlling the NPCs could be one way of creating a game that differs from the rest. LÄS MER

  2. 2. Närståendes behov av information : Vid cancer och stroke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd; Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Joakim Hodossy; Karin Åström; [2015]
    Nyckelord :närstående; anhöriga; information; behov; sjuksköterska; cancer; stroke;

    Sammanfattning : Cancer och stroke är bland de vanligaste dödsorsakerna i vårt samhälle. Forskning har visat på att det inte endast är patienten som blir lidande utan även de närstående. Närstående till personer som drabbats av allvarlig sjukdom är i behov av information. Närstående kan behöva få olika information och på olika sätt. LÄS MER

  3. 3. Rally Sport Racing Game: CodeName Space Racer - An evaluation of techniques used when developing a marketable 3D game

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Maria Lemón; Gustav Örnvall; Daniel Axelsson; Ludvig Gjälby; Joakim Råman; Markus Pettersson; Sebastian Almlöf; [2012-08-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this thesis, various modern game programming and modeling techniques are presented, with a focus on algorithms for graphical effects. A few of those techniques have then been selected and implemented in a graphics-intensive racing game set in an open space environment. The game is developed from the ground up in C# with the XNA 4.0 framework. LÄS MER

  4. 4. Ruteniumkomplex som cellfärger

    Kandidat-uppsats, Chalmers tekniska högskola/Institutionen för kemi- och bioteknik

    Författare :Martin Axelsson; Anna-Maria Denes; Isabelle Holm; Emil Nilsson; Pontus Norell; Joakim Olsson; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Development of a Wireless Video Transfer System for Remote Control of a Lightweight UAV

    Master-uppsats, Linköpings universitet/DatorteknikLinköpings universitet/Tekniska högskolan; Linköpings universitet/DatorteknikLinköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Joakim Tosteberg; Thomas Axelsson; [2012]
    Nyckelord :quadcopter; camera; image sensor; system engineering;

    Sammanfattning : A team of developers from Epsilon AB has developed a lightweight remote controlledquadcopter named Crazyflie. The team wants to allow a pilot to navigate thequadcopter using video from an on-board camera as the only guidance. LÄS MER