Sökning: "Joakim Carlsson"
Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade orden Joakim Carlsson.
6. Hot, löften och alliansfrihet : En fallstudie av den svenska alliansfriheten 2008-2017
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka den svenska utrikes- och säkerhetspolitiken i skenet av ett allt mer spänt omvärldsläge. Vi vill undersöka de bakomliggande faktorerna till den svenska alliansfria hållningen i perioden 2008-2017, där Sverige ingår militära samarbeten och gör tydliga solidaritetsförklaringar men samtidigt stint håller fast vid alliansfriheten. LÄS MER
7. Viktiga värdeskapande faktorer i digitala tjänsteerbjudanden : En studie riktad mot användare av tjänster i ett digitaliserat samhälle
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : I ett allt mer digitaliserat och tjänstebaserat samhälle ter det sig viktigt att se över på vilket sätt olika typer av produkter framförs och används. Världens framtida ekonomi beräknas ligga inom tjänstesektorn, och då främst den digitala, vilket gör att tjänstelogiken verkligen är att ta på allvar. LÄS MER
8. Kvalificerade personaloptioner : en analys ur ett likformighets- och neutralitetsperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
9. Employer Branding i offentlig sektor: Initial påverkan av imagearbete för rekrytering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att skapa ökad förståelse för hur nya image- och varumärkesbyggande aktiviteter initialt påverkar statliga arbetsgivares rekryteringsförutsättningar. Metod: En kvalitativ tvärsnittsstudie har genomförts med ett hermeneutiskt förhållningssätt. LÄS MER
10. Deadly Banquet Creating believable non-player characters
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : NPCs (non-player characters) in computer games are often very predictable and obviously artificial, which might be the result of developers devoting more resources to maintaining high-end graphics instead of creating believable NPCs. With the graphics available today already being very realistic, upgrading the AI (artificial intelligence) controlling the NPCs could be one way of creating a game that differs from the rest. LÄS MER