Sökning: "Joakim Jönsson"

Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade orden Joakim Jönsson.

  1. 16. Nattklubbens riskkommunikation - En fallstudie risk(o)medvetenhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anders Jönsson; Daniel Joannou; Joakim Thörnholm; [2009]
    Nyckelord :risk; riskkommunikation; riskmedvetenhet; riskignorans; nattklubb; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem: Riskforskare betonar att det är viktigt att kommunicera, däremot läggs det mindre vikt på hur det ska kommuniceras. Vi menar att det finns branscher som enligt oss är såväl outforskad som riskutsatt, där vi anser det finns en problematik kring hur riskerna ska kommuniceras. LÄS MER

  2. 17. Notan, tack! – En studie kring frontpersonalens motivationsfaktorer inom restaurantbranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anders Jönsson; Joakim Thörnholm; Daniel Joannou; [2009]
    Nyckelord :inre och yttre motivation; belöningssystem; restaurant; empowerment; ledarskap; team; motiverade arbetsförhållanden; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : PROBLEM: Forskningen säger att inre motivation skapas genom yttre belöning. Men frågan är hur frontpersonalen motiveras. Då restaurantbranschen fortsätter att växa samtidigt som den får anses som outforskad, menar vi att frontpersonalens bakomliggande motivationsfaktorer måste undersökas och kartläggas. LÄS MER

  3. 18. "Word of mouth" : Hur påverkas hotellgäster av "word of mouth"

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för restaurang- och måltidskunskap

    Författare :Joakim Jönsson; [2008]
    Nyckelord : word of mouth ; muntlig marknadsföring; hotell;

    Sammanfattning : Detta arbete kommer att ta upp området muntlig marknadsföring, eller som det kallas internationellt ”word of mouth”, som en metod för att beskriva kunders medverkan till att marknadsföra ett tjänsteföretag, som t.ex. hotell. Begreppet marknadsföring innebär en rad aktiviteter som ett företag utför, för att locka kunder. LÄS MER

  4. 19. Ekonomistyrning av FoU-verksamhet: Med fokus på styrning av utvecklingsprocess

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Frank Fagerlund; Joakim Puusaari; Fredrik Rubin; Oscar Danefors; [2007]
    Nyckelord :Produktutveckling; FoU; stage-gate-system; styrning; management style; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Ekonomistyrning av FoU-verksamhet, med fokus på styrning av utvecklingsprocessen Seminariedatum: 2007-01-18 Ämne/kurs: FEK 582 Kandidatuppsats, 10 poäng Författare: Oscar Danefors, Frank Fagerlund, Joakim Puusaari, Fredrik Rubin Handledare: Per-Magnus Andersson, Peter Jönsson Fem nyckelord: Produktutveckling, FoU, stage-gate-system, styrning, management style Syfte: Syftet med uppsatsen är att gå djupare i utvecklingsdelen av FoU-verksamheten genom att beskriva samt analysera styrningen av utvecklingsprocessen. Metod: I uppsatsen används ett hermeneutiskt perspektiv och en kvalitativ forskningsstrategi som med en jämförande design leder till att en multipel fallstudie används för att uppnå syftet. LÄS MER

  5. 20. Vilka faktorer har betydelse för ett företags beslut att underkasta sig revision?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Elaine Broman; Andreas Jönsson; Joakim Möller; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Since 1983 all Swedish companies are legally obliged to allow themselves to be audited. Recently the question of whether small companies should be subject to this or not has frequently been discussed. Many find it superfluous and think it ought to be abolished. In England small companies no longer have to be audited. LÄS MER