Sökning: "Joakim Sam"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Joakim Sam.

  1. 1. Software Asset Management (SAM) and IT risks

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Joakim Lindvall; Viktor Löfqvist; Martin Ollinen; [2019]
    Nyckelord :Software Asset Management; Software Assets; IT risks; Risk Management; Organizations; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The existing literature suggests that organizations have difficulties managing and controlling their software assets. A number of IT risks are often associated with the poor management of these assets. LÄS MER

  2. 2. Network Authentication to the Physical World

    Master-uppsats, KTH/Kommunikationssystem, CoS

    Författare :Joakim Sandberg; [2018]
    Nyckelord :Authentication; Authorization; Accounting; Security applications; QR-code; door station; Validation Server; Authentication; Authorization; Accounting; Säkerhetsapplikationer; QR-kod; IoT; Door Station; Valideringsserver;

    Sammanfattning : Quick Response (QR) codes have been used for both non-authentication purposes and authentication & authorization of a user. The visual representation of a QR code requires a reader/decoder to convert the code to a readable resource for an application. LÄS MER

  3. 3. Vad spelar det för roll om vi tävlar? : En kvantitativ studie om sam- och särundervisning i ämnet idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Joakim Hagström; Jesper Arvidsson; [2014]
    Nyckelord :Samundervisning; särundervisning; idrott och hälsa; idrottsundervisning; aktivitetsgrad; genus; elever; tävling;

    Sammanfattning : Syfte, frågeställningar och hypotes  Syftet med studien var att studera elevernas upplevda- och faktiska aktivitetsgrad i sam- respektive särundervisning utan tävlingsmomentet. Följande frågor användes för att besvara syftet: Hur ser den faktiska fysiska aktiviteten ut bland pojkar respektive flickor då könen är integrerade respektive separerade i undervisning utan tävlingsmoment? Hur ser den upplevda fysiska aktiviteten ut bland pojkar respektive flickor då könen är integrerade respektive separerade i undervisning utan tävlingsmoment? Studiens hypotes var att om det inte finns något inslag av tävlingsmoment i undervisningen kommer ingen signifikant skillnad kunna påvisas i varken upplevd- eller faktisk aktivitetsgrad för de olika könen i de olika undervisningsformerna. LÄS MER