Sökning: "Joakim Uddenfeldt"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Joakim Uddenfeldt.

  1. 1. How furniture shopping couldchange through omni-channelretailing and the use of technology-based innovations

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :JOAKIM UDDENFELDT; [2014]
    Nyckelord :Omni-channel; online shopping; multi-channel; furniture shopping; omni-kanaler; online handel; multi-kanaler; möbel handel;

    Sammanfattning : Syftet med denna forskning är att få en bättre förståelse för de faktorer som påverkar konsumenternas beslutsfattande vid köp av möbler och hur Omni - kanaler och teknologiska innovationer kan bidra till möbelindustrin och hur det påverkar de olika marknadsföringskanalerna och hur det i slutändan kan förändra upplevelsen för kunden. Den teori som har använts i denna studie omfattar områdena Omni  kanaler, marknadsföring och detaljhandel, allmän detaljhandel och dess kundupplevelse , beslut och konsumentbeteende vid köp av möbler, hur sociala medier påverkar marknadsföringen och teknologiska innovationer inom möbelindustrin. LÄS MER

  2. 2. Sony Mobile Communications CSR initiativ GreenHeartTM, och dess influens på koldioxidutsläpp i en mobiltelefons livscykel

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Adam Nygren; Joakim Uddenfeldt; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (”CSR”), även på svenska kallad företagens samhällsansvar, har under de senaste åren fått en allt mer betydelsefull roll i företag. Det är av intresse att studera hur olika företag ser på och använder sig av CSR, då CSR står för hur ett företag tar sitt ansvar jämtemot sina intressenter. LÄS MER