Sökning: "Job advertisements"

Visar resultat 1 - 5 av 106 uppsatser innehållade orden Job advertisements.

  1. 1. Kompetens för HR-arbete : En kvalitativ studie av samtida platsannonser

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi

    Författare :Josefin Eriksson; Linn Stolpe; [2024]
    Nyckelord :Human Resource; HR-competence; competence; job advertisement; textual analysis; Human Resource; HR-kompetens; kompetens; platsannons; textanalys;

    Sammanfattning : Kompetens är ett omstritt begrepp, både inom forskningen och yrkeslivet, och är beroende av situation och kontext. Därav finns det inte alltid en gemensam uppfattning för vad som utgör kompetens. LÄS MER

  2. 2. Rekryterad av AI: En analys av arbetssökandes uppfattning och attityd

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Maja Hedin; Fanny Hjorth; [2024]
    Nyckelord :Artificiell intelligens; rekrytering; attityd; Artificial intelligence; recruitment; attitude; Science General;

    Sammanfattning : Recruitment conducted with the assistance of artificial intelligence is becoming increasingly common with the advancement of technology. Currently, AI can draft job advertisements, review resumes, automate interviews, and make decisions. LÄS MER

  3. 3. Gendered Language in English Job Advertisements and the Perception of Potential Applicants within Electrical and Electronic Engineering in Sweden

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Josefin Alm; [2024]
    Nyckelord :Sociolinguistics; gender; language; masculine and feminine words; job advertisements; electrical; and electronic engineering.;

    Sammanfattning : This mixed-method study investigates the use of masculine and feminine-coded words (i.e., words associated with gender stereotypes) in English job advertisements in Sweden, focusing on the male-dominated Electronic and Electric engineering field in Sweden (SCB, 2022). LÄS MER

  4. 4. Viral Attraction: Incongruency in Job Adverts on Social Media

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sofia Zetterberg; Joel Söderholm; [2024]
    Nyckelord :Viral Marketing; Incongruency; Employer Attractiveness; Social Media; Students;

    Sammanfattning : Organizations are facing increasing challenges when it comes to securing talent. Harsh competition and a young generation more inclined to bargain means more activities to stand out and become an attractive employer. LÄS MER

  5. 5. Flexibilitetens Attraktion: En undersökning av hur unga vuxna upplever organisationsbeskrivningar i arbetsannonser

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Ebba Arnell; Eleonore Karin Marie Björling; [2024]
    Nyckelord :Person-organization fit; person-organization value fit; flexibilitet; unga vuxna; attraktion till organisationer; värdering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Som en följd av Covid-19 har flexibilitet ökat på arbetsmarknaden samtidigt som unga vuxna inom kort utgör den huvudsakliga arbetskraften. Målsättningen var därför att förstå hur unga vuxna upplever flexibilitet inom organisationer. LÄS MER