Sökning: "Johan Alm"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Johan Alm.

  1. 1. En studie om navigerbarhetens påverkan på användbarhet och användares tilltro till e-handel för begagnad kurslitteratur

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Jesper Alm; Johan Chou Chen; Sparel Danho; Axel Ekblom; Jacob Karlén; Emilia Renström; Oskar Solvang Stoltz; Mikaela Tegström; [2021]
    Nyckelord :navigerbarhet; användbarhet; tilltro; e-handel;

    Sammanfattning : The rise of e-commerce in combination with an increased interest in second-hand products have resulted in multiple marketplaces where buyers and sellers can meet. One area where marketplaces of this kind is used is course litterature, where students often buy and sell used books. LÄS MER

  2. 2. Skolledares bild av specialpedagogen En kvalitativ undersökning av skolledares uppfattning av specialpedagogens roll

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Johan Alm Sandström; [2019]
    Nyckelord :rektor; skolledare; specialpedagog; systemteori; yrkesroll;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractSandström, Johan (2018). Skolledares bild av specialpedagogen. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER

  3. 3. Semiotiska representationer i programmering och matematik : En studie med kvalitativa intervjuer av högstadielärare i den svenska grundskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Johan Stjernström Alm; Sanna Sundvall; [2019]
    Nyckelord :programmering; matematik; algebra; grundskolan; semiotiska representationer; operationellt; strukturellt; tecken; symboler;

    Sammanfattning : Sedan hösten 2018 är programmering en del av det centrala innehållet inom bland annat matematikämnet i läroplanen för den svenska grundskolan. Syftet med studien är att belysa hur några lärare för årskurs 7–9 i den svenska grundskolan ser på användandet av semiotiska representationer i form av symboler som används inom både programmerings- och matematikundervisning och vad användandet av symboler som förekommer inom båda områdena får för konsekvenser för lärarnas undervisning. LÄS MER

  4. 4. Singapore Math : En kvalitativ studie om lärares upplevelser av införandet av Singapore Math

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Johan Stjernström Alm; Sanna Sundvall; [2018]
    Nyckelord :Singapore Math; problemlösning; kommunikation; aktivt deltagande; matematik; grundskolan; Sverige;

    Sammanfattning : Singapore Math är ett undervisningssätt i matematik som bygger på hur matematikundervisningen sker i Singapore. Studien belyser hur några lärare i den svenska grundskolan upplever att införandet av Singapore Math har ändrat deras sätt att undervisa i matematik och hur de upplever att elevernas aktiva deltagande påverkas av modellen. LÄS MER

  5. 5. Erfarenheter av smartphones som stöd för personer med kognitiva nedsättningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektiv

    Författare :Alexander Alm; Johan Rosenberg; [2016]
    Nyckelord :Handikapphjälpmedel; aktivitetsvetenskap; självtillit; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ett hjälpmedel är ett objekt med syftet att kompensera nedsättningar, bibehålla eller förbättra kapaciteter för att möjliggöra deltagande i aktivitet. En individ med en kognitiv nedsättning kan ha svårigheter att deltaga i aktiviteter på ett tillfredställande sätt och kan då vara i behov av ett hjälpmedel. LÄS MER