Sökning: "Johan Andrén"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Johan Andrén.

  1. 1. Relationsmarknadsföringens paradox

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Andrén; Ella Brax; Johan Larsson; [2021]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; Cancel culture; Antropomorfisering; Konsumentvarumärkesrelationer; Generation Z; Relationship marketing; Anthropomorphism; Consumer-brand relationships; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Relationsmarknadsföringens paradox”. En tolkande fenomenologisk analys av hur cancel culture förstås ur ett relationsmarkandsföringsperspektiv. Seminariedatum: 3/6 2021 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  2. 2. "Det som är i rörelse, fortsätter vara i rörelse" : Varför förlorande projekt inte termineras

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Axel Andrén; Oscar Linus Mild; [2020]
    Nyckelord :mänskligt beteende; psykologiskt beteende; förlorande projekt; terminering; tillåtande klimat; rationalisering; sunk cost; överto; optimism; prestige; psykologiska fallgropar;

    Sammanfattning : ABSTRACT Date: 2020-06-09   Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr    Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University    Authors:                   Axel Andrén                                  Linus Mild                                  (93/09/24)                                   (93/10/19)   Title: “What's in motion, remains in motion” - Why losing projects aren’t terminated                                                       Tutor: Johan Grinbergs   Keywords: Behavioral biases, losing projects, terminate, permissive climate, rationalization   Research questions: How does behavioral biases contribute to the continuation of losing projects? What is the general consciousness about the biases within larger organizations and is there any signs of post rationalization of irrational actions?   Purpose: The purpose of this study is to identify and examine in what ways behavioral biases cause irrational decision making in larger companies. The study also intends to examine project managers consciousness about these biases and weather any deficiency indicates post-rationalization. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhet som legitimeringsinstrument : Finns det någon relevans i att mäta hållbarhet?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Oscar Andrén; Johan Christiansson; [2019]
    Nyckelord :Sustainability; CSR; legitimacy; value-added analysis; discourse analysis; green key figures sustainability dimensions; Hållbarhet; CSR; legitimitet; förädlingsvärdeanalys; diskursanalys; gröna nyckeltal hållbarhetsdimensioner;

    Sammanfattning : CSR är ett hållbarhetsbegrepp som har blivit allt vanligare i näringslivet, då det blir viktigare och viktigare för företags intressenter. Detta leder till att det byggs upp en förväntan gentemot bolags hållbarhetsrapportering. LÄS MER

  4. 4. Varumärkesplattform – ett hjälpsamt verktyg?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Appelqvist; Rebecca Andrén; Emma Skäremo; [2019]
    Nyckelord :Varumärkesplattform; Varumärkesstrategi; Varumärke; Byråer; Plattform; Brand Platform; Brand Strategy; Brand; Agencies; Platform; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Varumärkesplattform – ett hjälpsamt verktyg? Seminariedatum: 2019-06-04 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i Marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Rebecca Andrén, Lisa Appelqvist och Emma Skäremo Handledare: Johan Anselmsson Fem nyckelord: Varumärkesplattform, Varumärkesstrategi, Varumärke, Byråer, Plattform Syfte: Studiens syfte är att explorativt och beskrivande undersöka hur konsulter arbetar med varumärkesplattformar samt att skapa förståelse kring processen bakom hur en varumärkesplattform växer fram. För att uppnå syftet måste inledningsvis varumärkesplattformens beståndsdelar och struktur undersökas. LÄS MER

  5. 5. Opportunities to realize benefits of IT investments: A case study of a shared service center at Atlas Copco

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Nathalie Andrén; Johan Nilsson Wall; [2016-09-15]
    Nyckelord :Management control; Cybernetic controls; Balanced Scorecard; Contingency; IT investments; Strategic Alignment; Strategic Emphasis; Information Systems;

    Sammanfattning : Background and Problem: A large proportion of firms’ investments consist of information technology (IT) investments. The direct benefits of IT investments are best captured at the process level and to achieve business value, strategic alignment between business and IT is needed. Statistics show that to control IT investments is not an easy task. LÄS MER