Sökning: "Johan Bang"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Johan Bang.
1. Antinous – överallt Antinous : En receptionshistoria om antikens vackraste man
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetikSammanfattning : This thesis explores the reception history of Antinous, favourite to the roman emperor Hadrian. Using Michel Foucault's genealogical method, the aim of the thesis is to examine and conclude that Antinous is still, albeit at times hidden, the archetype of the young beautifulman in Western visual culture by examining the expressions of the representation and reception of Antinous as a male ideal of beauty and its change over time. LÄS MER
2. Help Annotating Software “HAnS” - Visualisation
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : Developing large software systems that are feature-oriented is a complex and time-consuming task that is further hindered by the recurring and repetitive undertaking of feature lookup. However, feature lookups’ inefficiency can be solved using embedded annotations that quickly and easily allow for recovery of features and their locations. LÄS MER
3. Understanding Rt using two-particle correlations by simulating proton-proton collisions in a Monte-Carlo model
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Partikel- och kärnfysik; Lunds universitet/Fysiska institutionenSammanfattning : The observable Rt is investigated in the Monte Carlo Model Pythia in order to better understand results from experimental data obtained in the ALICE detector at CERN. The purpose is to reproduce the experiment in a simulation and use the features proposed by Pythia to dig into the unexpected outcomes. LÄS MER
4. Marknadskommunikation : hur använder butiker inom hemelektronikbranschen sig utav läge, sortiment, pris och kommunikationskanaler i sin marknadskommunikation?
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Under de senaste åren har branschen hemelektronik ökat påtagligt och vi konsumenter har mer pengar att spendera på kvalitativa märkesprodukter. Eftersom fler och fler butiker uppstår och även trycket från internethandlarna ökar måste butiker idag använda sig av andra knep än vad de tidigare gjort för att nå ut till kunderna. LÄS MER