Sökning: "Johan Bauer"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Johan Bauer.

  1. 1. Klientidentifiering : En studie som utreder revisorns identifiering till sin klient

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Johan Hagström; Jonas Ljunggren; [2016]
    Nyckelord :Audit; Independence; Objectivity; Client and Identity.; Revisor; Oberoende; Objektiv; Klient och Identifiering.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Klientidentifiering - En studie som utreder revisorns identifiering till sin klient Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Johan Hagström och Jonas Ljunggren Handledare: Jan Svanberg Datum: 2016 – Mars Syfte: I tidigare forskning gjord av Bauer (2015) ges en förklaring till varför revisorer inte är medvetna om att de identifierar sig med sina klienter, vilket kan vara ett hot mot oberoendet. Studien har genomförts kring ämnet klientidentifiering då det inte finns mycket forskning kring om revisorer är medvetna om att de identifierar sig med sina klienter. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring av gymnasieskolor

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johan Carlén; Sally Carlsson Cloodt; [2013]
    Nyckelord :marknadsföring; gymnasieskolor; hemsidor; information; profilering; nyliberalism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Marknadsföring av gymnasieskolor – En analys av två gymnasieskolor ur ett textanalytiskt- och producentperspektiv Författare: Johan Carlén och Sally Cloodt, Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för kommunikation och medier, Lunds Universitet. Innehåll: Som studenter i ämnet medie- och kommunikationsvetenskap har i vår b-uppsats valt att studera två gymnasieskolor i Lund, en fristående och en kommunal, och undersökt hur de arbetar med marknadsföring och kommunikation på deras hemsidor. LÄS MER

  3. 3. A New Way of Reaching Customers : An exploration of the differences between mobile and email marketing

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Johan Forshällen; David Knape; Oscar Carlsson; [2012]
    Nyckelord :Mobile marketing; E-mail marketing; Marketing channel evaluation; Consumer behavior.;

    Sammanfattning : Background: Since the mid 1990s the usage of mobile phones has been increasing exponentially (Bauer, Barnes, Reichardt and Neumann 2006) and many firms are aware of the upraising potential with mobile marketing. Thus, the impact of mobile marketing is not yet fully exploited and in need of investigation to fully understand its potential. LÄS MER

  4. 4. Kapacitetsutredning av Uppsala resecentrum : En trafiksimuleringsstudie

    Magister-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap

    Författare :Johan Bauer; Johan Johansson; [2006]
    Nyckelord :Kapacitetsutredning; trafiksimulering; AIMSUN; Uppsala resecentrum;

    Sammanfattning : Examensarbetets syfte är att med trafiksimuleringar utreda det framtida resecentrumets kapacitet i form av hållplatskapacitet och systemkapacitet. Trafiksimulering är ett effektivt verktyg som används allt oftare för att utreda konsekvenserna av olika förändringar i vägnätet och trafiken. LÄS MER