Sökning: "Johan Fjellström"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Johan Fjellström.
1. Laser dazzling of CMOS imaging sensors using amplitude modulated and continuous wave lasers
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för fysikSammanfattning : Protecting sensitive information is important, especially in defence applications. As cameras become more common, developing countermeasure systems that limit the information gathering capabilities of imaging sensors would be beneficial. LÄS MER
2. Textbrytning av mäklartexter och slutpris : Med BERT, OLS och Elman regressionsnätverk
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Att estimera slutpriset av en bostadsförsäljning är en komplex uppgift där mäklartexter som beskriver bostäder är en vital del av försäljningen. Denna rapport undersöker om det går att använda mäklartexter för att generera mer träffsäkra estimeringar med maskininlärningsmodeller. LÄS MER
3. När har all Sveriges skog brunnit ned? En studie över svenska skogsbränder under åren 1998 till 2018.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionenSammanfattning : This thesis uses a data material from the Swedish Civil Contingencies Agency (MSB) to analyze forest fires in Sweden between 1998 and 2018. The thesis also uses weather data (precipitation and average temperature) as explanatory variables in two different regression models. LÄS MER
4. A Narrative Critique of The Saami Bear Myth
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religionSammanfattning : The Saami bear myth has in the research been closely tied to the bear hunting ritual. When the ritual has been discussed the myth has been narrated and after that the researcher has continued with the bear hunt. There has not yet been a thorough analysis of these bear myths. LÄS MER
5. Generation Y:s syn på livsstilar, image och marknadsföringsmeddelanden i sociala medier : En kvantitativ studie med fokus på extremsport
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, FöretagsekonomiSammanfattning : Sponsring är ett marknadsföringsverktyg som används av företag för att skapa konkurrensfördelar samt för att nå en specifik målgrupp. Vi möts dagligen av sponsring i olika former och vi tar till oss denna typ av marknadsföring beroende på våra intressen och vår livsstil. LÄS MER