Sökning: "Johan Gustafsson"
Visar resultat 21 - 25 av 119 uppsatser innehållade orden Johan Gustafsson.
21. "Det är inte så jävla lätt liksom" : En kvalitativ studie om specialidrottstränares uppfattning om lärande och bedömning i ämnet
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med vår studie är att undersöka tränares syn på lärande och bedömning i ämnet specialidrott och kurserna idrottsspecialisering 1, 2 & 3. Följande är de preciserade frågeställningarna: 1. LÄS MER
22. Växelkursens påverkan på svensk export. : Hur påverkas den svenska exporten av förändringar i växelkursen?
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/NationalekonomiSammanfattning : In this study, we will show how Sweden's export is affected by changes in the exchange rate during the years 1962-2011. The regression model is built on the gravity model of trade, and is tested with both OLS and fixed effects. We have collected data from Sweden’s top 30 trading partners according to Statistiska Centralbyrån in April 2017. LÄS MER
23. Upphandlingsprocessen av affärssystem och dess utmaningar : En studie om hur medelstora företag kan hantera utmaningar som uppstår i upphandlingsprocessen av affärssystem
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Anskaffandet av ett affärssystem innebär en stor investering, som ofta utgör en stor delav företagets totala budget. Det är i stort sett omöjligt att uppfylla alla de krav somföretagen ställer på systemet, vilket gör upphandlingsprocessen för affärssystem till enkomplex och svårarbetad process. LÄS MER
24. Lojalitet och de svenska bankerna: En kvantitativ studie om vad som driver kundlojalitet på den svenska bankmarknaden idag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Lojalitet och de svenska bankerna - En kvantitativ studie om vad som driver svenska bankkunders lojalitet Seminariedatum: 12 januari 2017 Ämne/kurs: FEKH29, Business Administration: Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 högskolepoäng. Författare: Emelie Nortén, Caroline Lindberg Hansen, Jacob Gustafsson Handledare: Johan Jansson Nyckelord: lojalitet, e-lojalitet, bank, online, servicekvalitet, CSR, teknikmognad, kundlojalitet Syfte: Studiens syfte är att genom en kvantitativ undersökning studera hur de upplevda CSR- insatserna, den upplevda servicekvaliteten och den egna teknikmognaden påverkar svenska kunders lojalitet till sin bank, utifrån konsumentens perspektiv. LÄS MER
25. Underleverantörers verksamhetsstyrning -En fallstudie om Management Control Systems
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER