Sökning: "Johan Hanna"

Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden Johan Hanna.

  1. 1. Etiska aspekter rörande användning av AI inom redovisning : En kvalitativ studie om hur redovisningsekonomer ser på etik och användandet av AI

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Hanna Omhav; Jakob Svärd; Johan Lindblom; [2024]
    Nyckelord :Företagsekonomi; Redovisning; Artificiell Intelligens; Etik; AI; Implementering AI;

    Sammanfattning : Bakgrund: Artificiell intelligens (AI) är ett paraplybegrepp för intelligent teknologi. AI används inom redovisningsområdet, och kommer användas mer i framtiden. En rad etiska frågor har uppkommit i samband med ökat införande av AI i samhället i stort och även inom redovisningsområdet. LÄS MER

  2. 2. Consumer Intentions & Food-Wasting Behavior

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Krantz; Johan Schneider; Felicia Zheng; [2022]
    Nyckelord :food waste; consumer behavior; food-wasting behavior; theory of planned behavior; Business and Economics;

    Sammanfattning : This study aims to map out Lund University students’ intentions and behaviors in regard to food waste. Through a thorough literature review, behaviors commonly related to food waste levels were identified, and are referred to as food-wasting behaviors. LÄS MER

  3. 3. Brand community rejection - en strategi att tillämpa eller undvika?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felicia Lindqvist Hagelin; Hanna Ovhagen; Axel Christiansson; [2022]
    Nyckelord :Brand community; brand community rejection strategi; företagsinitierat brand community; replikation; experiment; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Brand community rejection - en strategi att tillämpa eller undvika? En experimentell replikationsstudie Seminariedatum: 3 juni 2022 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Axel Christiansson, Felicia Hagelin Lindqvist och Hanna Ovhagen Handledare: Johan Gromark Fem nyckelord: Brand community, brand community rejection strategi, företagsinitierat brand community, replikation och experiment Forskningsfråga: Kommer resultatet för svenska studenter att stödja resultatet för kinesiska studenter som rapporterades i Wang och Dings (2016) undersökning avseende brand community rejection strategi? Syfte: Genom att utföra en replikationsstudie, avser studien att undersöka hur en brand community rejection strategi påverkar svenska studenters efterföljande utvärdering av olika starka varumärken. Metod: Studien är en replikationsstudie och använder därmed samma experimentella metod som Wang och Ding (2016) för att möjliggöra en jämförelse av resultat. LÄS MER

  4. 4. Hur kan idrottsföreningar behålla unga vuxna som inte elitsatsar? En kvalitativ intervjustudiemedmanliga fotbollsspelare

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Johan Runesson; Hanna Wahlin; [2021-10-22]
    Nyckelord :dropouts; föreningsidrott; icke-elitidrott; unga vuxna;

    Sammanfattning : Det finns en nedåtgående trend som visar på att unga vuxna i större utsträckning slutar med föreningsidrott. Detta tillsammans med att den fysiska aktiviteten i samhället minskar gör att en lösning behövs. Idag finns det relativt få studier som fokuserar på hur föreningar får aktiva att stanna kvar. LÄS MER

  5. 5. Alt-lit-rörelsen - ett metamodernt avantgarde

    Master-uppsats, Lunds universitet/Masterprogram: Litteratur - Kultur – Media

    Författare :Johan Öster; [2021]
    Nyckelord :Alt-lit; Contemporary literary history; Tao Lin; Steve Roggenbuck; Megan Boyle; Mira Gonzalez; Pascale Casanova; The world literary space; Metamodernism; Internet culture; Swedish contemporary literature; Hanna Rajs Lara; Elis Monteverde Burrau; Anna Axfors; Ludvig Köhler; AFV Press; It-lit; Anti förlag; Avantgarde; DIY; Blogospehere; Hipster Runoff; Muumuu house; Boost house; Twitter; Social media; Branding; Youth Culture.; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Alt-Lit is a literary movement which first sprung up in The U.S in the middle of the first decade of the second millennia. Vaguely defined and led by aspiring writers belonging to the Y-Generation, also known as millennials, its presence and influence has become increasingly apparent. LÄS MER