Sökning: "Johan Hofmann"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Johan Hofmann.

  1. 1. Comparison of Phlebiopsis and urea and their effect when treating young spruces against Heterobasidion spp

    Master-uppsats, SLU/Southern Swedish Forest Research Centre

    Författare :Johan Hofmann; [2015]
    Nyckelord :Heterobasidion; Phlebiopsis; Urea; Young spruce; ung gran;

    Sammanfattning : Control of the economically important forest pathogen Heterobasidion spp. can be done by control with chemical and biological agents such as urea and Phlebiopsis. Today in Europe this action is mainly done during the mid stages of the rotation, thinning foremost and to a small extent in final felling. LÄS MER

  2. 2. Modeller för skattning av den vertikala fördelningen av biomassan på klena träd i röjningsgallringar

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Ecology and Management

    Författare :Johan Hofmann; Simon Viklund; [2013]
    Nyckelord :Biomassafunktioner; biomassafördelning; skogsbränsle; konfliktbestånd; biomassauttag;

    Sammanfattning : I samband med nya mål för energiförbrukningen har behovet av förnyelsebara energislag ökat. Ett sätt att möta detta ökade behov i Sverige är ett ökat uttag av skogsbränsle. Denna ökning skulle till stor del kunna bestå av ökat bränsleuttag i skog med hög stamtäthet och klena träd. LÄS MER

  3. 3. Att effekmäta eller inte effektmäta reklam - En dragkamp mellan förnuft och känsla?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eva Hofmann; Johan Almer; Ylva Isaksson; [2003]
    Nyckelord :marknadskommunikation; effektmätningar; förtester; eftertester; reklamtester; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Bakgrund: Utgångspunkten för denna uppsats är en undersökning utförd av Annonsörföreningen i samarbete med MarketWatch, där det framkommer att cirka 40 miljarder SEK av de i runda tal 45 miljarder SEK som årligen spenderas på reklam i Sverige spenderas utan att annonsörer riktigt vet vad de får för sina pengar. Problem: Hur kommer det sig att effektmätning av reklam och en policy därför, förekommer i så begränsad utsträckning? Om ett företag skall satsa ekonomiska resurser på reklam bör det finnas bevis för att kampanjen resulterar i någon form av vinst. LÄS MER