Sökning: "Johan Holmqvist"
Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser innehållade orden Johan Holmqvist.
6. Accepting a personalized advert – A Swedish study of the public’s opinion
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : In recent years there has been an increase in attempts to further increase the efficiency with which advertisement help drive sales. The attempts have largely focused on personalizing adverts to make sure that every person that sees an advert has an interest in it. LÄS MER
7. IN YOUR FACE! Produktplacering - Kan dold marknadsföring förändra människors varumärkesattityd?
Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
8. På Rätt Spår? – En fallstudie om hur strategin i det statliga bolaget SJ AB anpassats för att möta de förändringar som uppstått till följd av avregleringar på den svenska tågmarknaden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att analysera och förklara hur händelser knutna till avregleringarna påverkat SJ AB i dess strategiutveckling mellan åren 2001-2014. Vidare har vi med studien avsett att förklara hur bolaget arbetat för att implementera strategierna i verksamheten utifrån ett antal ekonomistyrningsverktyg. LÄS MER
9. Kravhantering i praktiken : Fallstudie av arbetet med kravhantering vid framtagning av nytt biljettsystem
Kandidat-uppsats, InformationssystemSammanfattning : Kravhantering är en viktig del av systemutvecklingsprocessen. Genom att samla in, analysera och prioritera krav skapas en tydlig bild av hur ett framtida system ska fungera. De krav som fastställs kan användas för utvärdering av förslag från leverantörer och senare i systemutvecklingsprocessen för utvärdering av prototyper. LÄS MER
10. ”Den talar till mig från olika dimensioner” : Reklambilder ur ett perspektiv av en gemensam föreställningsvärld
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikationSammanfattning : Denna studie syftar till att framhålla ett perspektiv på reklambilders symboliska och ontologiska egenskaper. Studien grundar sig i tre informanters egna betraktelser av den inre varseblivning och de känslor som uppdagats då de beskådat reklambilder. LÄS MER