Sökning: "Johan Jönsson Ahlbin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Johan Jönsson Ahlbin.

  1. 1. A thematic analysis of Swedish upper secondary EFL teachers’ cognitions about and reflections on written feedback

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Johan Jönsson Ahlbin; [2023]
    Nyckelord :Teacher cognition; written feedback; English as a foreign language; English language teaching; Swedish upper secondary school;

    Sammanfattning : To gain a deeper understanding of English-as-a-foreign-language (EFL) teachers’ knowledge, thoughts, and beliefs about written feedback (WF), this thesis explored four Swedish upper secondary school EFL teachers’ cognitions about WF, the sources of their cognitions about WF, and ways in which their cognitions about WF are reflected in their actual feedback practices. To carry out this exploratory investigation, the study made use of semi-structured interviews, sample student texts with teacher WF, and stimulated recall interviews. LÄS MER

  2. 2. Hedersrelaterat våld och förtryck som kontroversiell fråga inom Sex- och Samlevnad i religionskunskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Johan Jönsson Ahlbin; [2022]
    Nyckelord :hedersrelaterat våld och förtryck; inkludera; kontroversiella frågor; undervisningsmetodik; religionsdidaktik; religionskunskap; sex- och samlevnad; sexualitet; samtycke och relationer; utmaningar;

    Sammanfattning : I denna kunskapsöversikt undersöks vilka problem religionslärare upplevde med att undervisa om hedersrelaterat våld och förtryck inom sex och samlevnad. I kontrast till dessa upplevda problem ämnade kunskapsöversikten även finna exempel på hur religionslärare kan bemöta dessa upplevda problem. LÄS MER

  3. 3. Formativ bedömning på distans

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Johan Jönsson Ahlbin; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; Digitala verktyg; Distans; Distansundervisning; Distansutbildning; Formativ bedömning; Fördelar; Gymnasiet; Hermeneutik; Intervjuer; Kvalitativ metod; Lärare; Möjligheter; Nackdelar; Religionskunskap; Tolkning; Utmaningar;

    Sammanfattning : The two main purposes of this essay are to examine how formative assessment was used and what challenges were meet in doing so by upper secondary teachers within the subject of religion. The study looks at these questions in the context of after the teachers transitioned to remote learning due to the covid-19 pandemic. LÄS MER