Sökning: "Johan Levin"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Johan Levin.

  1. 1. Digital Acceptans : En undersökning av attityd till digitala verktyg

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Gustav Levin; Johan Elvemo; [2021]
    Nyckelord :Digital acceptance; technology acceptance model; information system success model; unified theory of acceptance and use of technology; attitude; user behavior; Digital acceptans; technology acceptance model; information system success model; unified theory of acceptance and use of technology; attityd; användarbeteende;

    Sammanfattning : Idag kommer fler och fler i kontakt med nya digitala tekniker både inom yrket men även privat. Det är därför viktigare än någonsin att de digitala verktygen når upp till slutanvändares förväntningar såväl som krav. Syftet med denna studien var att undersöka fenomenet digital acceptans. LÄS MER

  2. 2. Digital Acceptans : En undersökning av attityd till digitala verktyg

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Gustav Levin; Johan Elvemo; [2021]
    Nyckelord :Digital acceptance; technology acceptance model; information system success model; unified theory of acceptance and use of technology; attitude; user behavior.; Digital acceptans; technology acceptance model; information system success model; unified theory of acceptance and use of technology; attityd; användarbeteende;

    Sammanfattning : Idag kommer fler och fler i kontakt med nya digitala tekniker både inom yrket men även privat. Det är därför viktigare än någonsin att de digitala verktygen når upp till slutanvändares förväntningar såväl som krav. Syftet med denna studien var att undersöka fenomenet digital acceptans. LÄS MER

  3. 3. Revising Arising Advertising : A study on Generation Y’s perception to traditional and alternative advertising on news sites

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Johan Patriksson; David Javette; Gustav Levin; [2016]
    Nyckelord :Advertising; Avoidance; Online; Native Advertising; Generation Y;

    Sammanfattning : Abstract Background Online Advertising is a continuously developing phenomenon, which helps several websites stay financially alive. However, online advertising tends to often be avoided by the consumers exposed to it, due to a number of perceived issues linked to online ads. LÄS MER

  4. 4. FASB:s och IASB:s projekt angående intäktsredovisning – projektets nuvarande ställning och eventuella konsekvenser

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Nord Levin; Per Jernsund; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Intäktsredovisning är i dagsläget väldigt uppmärksammat, bland annat på grund av de redovisningsskandaler där olika företags intäktsredovisning ifrågasatts. FASB och IASB bedriver ett gemensamt projekt som syftar till att förändra reglerna för intäktsredovisning. LÄS MER

  5. 5. Gymnasieläraryrkets utveckling 1960-2000. Förändringar inom roll, status och auktoritet utifrån fyra lärares perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Niklas Persson; Johan van der Levin; [2006]
    Nyckelord :Role; Status; Authority; Upper secondary school teacher;

    Sammanfattning : Syftet med vår uppsats är att, utifrån begreppen roll, status och auktoritet, lyfta fram gymnasieläraryrkets förändring under perioden 1960-2000. Vi använder oss av en kvalitativ undersökning, baserad på intervjuer med fyra pensionerade gymnasielärare. LÄS MER