Sökning: "Johan Ljungkvist"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Johan Ljungkvist.

  1. 1. The myth of social media : A qualitative study of deliberation and power in Facebook-pages of the Swedish Police

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Johan Ljungkvist; [2013]
    Nyckelord :Deliberativitet; Habermas; sociala medier; Polisen; myndighet; Facebook; moderator; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to discuss the use of social media by the Swedish Police for democratic purposes. The idea of citizen empowerment is closely related to the development of new communication technologies such as social media. LÄS MER

  2. 2. A Blueprint for Europe? - Investigating a Financial Transaction Tax on the French Market

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Markus Lithell; Johan Ljungkvist; [2013]
    Nyckelord :financial transaction tax; securities transaction tax; high-frequency trading tax;

    Sammanfattning : This paper investigates the market consequences of financial transaction tax (FTT) implementation. We use data on volume and volatility for securities subject to a recent French FTT, as well as comparable European securities that were not. We find that the FTT has a significant negative effect on both volume and volatility. LÄS MER

  3. 3. När tjejkvällen kom till byn. : En fallstudie av event marketing som ett intern- och externmarknadsföringsverktyg

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Johan Ljungkvist; Sofia Skallström; [2001]
    Nyckelord :Business and economics; Event marketing; internmarknadsföring; relationsmarknadsföring; Elisabeth Sundin; Volvo Roadshow; sanningens ögonblick; Ekonomi;

    Sammanfattning : En stor utmaning för ett säljföretag i dag är inte bara att identifiera och attrahera en specifik målgrupp. Det bör även skapa sig en bild av hur organisationen bör kommunicera med den presumtiva kunden för att skapa en stadig relation, som i sin tur kan borga för återköp. LÄS MER