Sökning: "Johan Molin"
Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden Johan Molin.
1. E-handelns aktiva fyndjägare : En kvantitativ studie om faktorerna som motiverar millennials till att konsumera
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: E-handelns aktiva fyndjägare - En kvantitativ studie om faktorerna som motiverar millennials till att konsumera. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER
2. Marknadsföringsaktiviteter på Instagram : - En kvantitativ studie om hur varumärkesattityd påverkas av företags samarbeten med influencers på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : TitelMarknadsföringsaktiviteter på Instagram - En kvantitativ studie om hur varumärkesattityd påverkas av företags samarbeten med influencers på sociala medier. NivåC-uppsats i ämnet Företagsekonomi. FörfattareFelicia Johnsén & Wintana Habte Gimariam HandledareJonas Molin & Lars-Johan Åge. LÄS MER
3. Social Customer Relationship Management : En kvalitativ studie om hur svenska företag i dagligvaruhandeln använder sociala medier för att skapa samt hantera kundrelationer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Social Customer Relationship Management - En kvalitativ studie om hur svenska företag inom dagligvaruhandeln använder sociala medier för att skapa samt hantera kundrelationer Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Jennifer Palm och Louise Wallsten Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Datum: 2021 - maj Syfte: Syftet med denna studie är att få ökad förståelse för hur företag inom dagligvaruhandeln arbetar med SCRM. Metod: En kvalitativ forskningsansats tillämpas för denna uppsats. LÄS MER
4. Grön visuell kommunikation : Hur visuell kommunikation i hållbarhetsrapporter påverkar konsumenters köpintentioner
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Grön visuell kommunikation - En kvalitativ studie om hur visuell kommunikation i hållbarhetsrapporter påverkar konsumenters köpintentioner Nivå: Examensarbete för kandidatexamen i företagsekonomi Författare: Sofie Wassö och Melike TekbasHandledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Datum: 2021 – Juni Syfte: Syftet med denna studie är att skapa förståelse för hur visuell kommunikation i hållbarhetsrapporter påverkar konsumenters köpintentioner. Metod: En kvalitativ forskningsmetod i form av semistrukturerade intervjuer har genomförts för att kunna besvara studiens syfte. LÄS MER
5. Att vara eller icke vara : - Kan virtuella influencers upplevas som autentiska på sociala medier?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Att vara eller icke vara - Kan virtuella influencers upplevas autentiska på sociala medier? Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Amanda Ek och Mia Åhlander Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Datum: 2021 - Maj Syfte: Studiens syfte är att undersöka om konsumenter kan uppleva virtuella influencers som autentiska i marknadsföring som sker på sociala medier med fokus på nytänkande och yngre konsumenter. Metod: Studien har en kvantitativ metod med en deduktiv ansats. LÄS MER