Sökning: "Johan Niva"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Johan Niva.

  1. 1. Leder du dina medarbetare på bästa sätt? : En kvantitativ undersökning av föredragen ledarskapsstil baserat på personlighet hos medarbetaren

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Ludvig Friman; Wilma Söderberg; [2023]
    Nyckelord :Preferred leadership; Leadership style; CPE-model; Personality traits; The Big Five.; Föredraget ledarskap; Ledarskapsstil; CPE-modellen; Personlighetsdrag; The Big Five.;

    Sammanfattning : Titel: Leder du dina medarbetare på bästa sätt? En kvantitativ undersökning av föredragen ledarskapsstil baserat på personlighet hos medarbetaren. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  2. 2. Fastighetsmäklarens syn på förhandling : En diskursanalys om hur fastighetsmäklare beskriver och ser på förhandling utefter Big Fives personlighetsdrag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Lindberg; Ellen Lundstedt; [2022]
    Nyckelord :Big Five; förhandling; diskursanalys; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Fastighetsmäklarens syn på förhandling Nivå: Examensarbete på grundnivå(kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi  Författare: Amanda Lindberg och Ellen Lundstedt Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2022 - maj Syfte: Syftet med studien är att studera hur olika fastighetsmäklare, utefter deras personlighetsdrag, ser och uttrycker sig om sina förhandlingar.  Metod: Studien har genomförts via en diskursanalys. LÄS MER

  3. 3. Grön visuell kommunikation : Hur visuell kommunikation i hållbarhetsrapporter påverkar konsumenters köpintentioner

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Melike Tekbas; Sofie Wassö; [2021]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR .; CSR kommunikation; hållbarhetsrapporter; visuell kommunikation; köpintentioner; attityd.;

    Sammanfattning : Titel: Grön visuell kommunikation - En kvalitativ studie om hur visuell kommunikation i hållbarhetsrapporter påverkar konsumenters köpintentioner Nivå: Examensarbete för kandidatexamen i företagsekonomi Författare: Sofie Wassö och Melike TekbasHandledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Datum: 2021 – Juni Syfte: Syftet med denna studie är att skapa förståelse för hur visuell kommunikation i hållbarhetsrapporter påverkar konsumenters köpintentioner. Metod: En kvalitativ forskningsmetod i form av semistrukturerade intervjuer har genomförts för att kunna besvara studiens syfte. LÄS MER

  4. 4. Frivillig redovisning i svenska onoterade företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Felicia Pärlefalk; Johan Wängermark; [2020]
    Nyckelord :voluntary disclosure; annual report; unlisted companies; frivillig redovisning; årsredovisning; onoterade företag;

    Sammanfattning : Titel: Frivillig redovisning i svenska onoterade företag. Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi. Författare: Felicia Pärlefalk och Johan Wängermark. Handledare: Fredrik Hartwig. LÄS MER

  5. 5. Varumärkesrivalitet: Om konsumenters emotionella anknytning till varumärken och rivalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :André Berntsson; Linnéa Odbratt; [2020]
    Nyckelord :varumärken; emotionell anknytning; självkongruens; varumärkesrivalitet;

    Sammanfattning : Titel: Varumärkesrivalitet - Om konsumenters emotionella anknytning till varumärken och rivalitet. Nivå: Examensarbete för kandidatexamen i företagsekonomi.  Författare: André Berntsson, Linnéa Odbratt.  Handledare: Jonas Molin, Lars-Johan Åge. LÄS MER