Sökning: "Johan Pedersen"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Johan Pedersen.
1. Platsanknytning i stadsrummet : en studie om platsanknytning med skateboard som verktyg
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Idag värderas kulturella miljöer i staden allt högre i stadsplaneringsammanhang. Det är invånarnas ianspråktagande av stadens fysiska miljöer som skapar en dynamisk, levande och hållbar stad. Över tid utvecklar individer och grupper favoritplatser, platser som verkar identitetsskapande och väcker känslor av tillhörighet. LÄS MER
2. Prognostisering med hjälp av maskininlärning
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)Sammanfattning : Machine learning is a topic that is being used in more areas. More companies want to take advantage of this to be able to improve their sales models. The aim of the project was to develop a forecasting tool as this could result in a possible increased profit for the customer. LÄS MER
3. Miljonprogrammet: Upprustningsresonemang på tre olika marknader
Kandidat-uppsats, Avdelningen för företagsekonomiSammanfattning : .... LÄS MER
4. Investmentbolag eller sverigefonder som Sparform? : En analys om vilken som är den bästa sparformen med avseende på risk och avkastning åren 2002-2010
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : There are various investments to suit different investors, what affects the investor is the risk he/she takes with the investment and also the awareness the investor has. According to different theories a higher risk gives even a higher yield to compensate for the extra risk the investor takes. LÄS MER
5. Hur ser vi på reklam? : En kvalitativ studie om studenters relation till reklam
Kandidat-uppsats, Medie- och kommunikationsvetenskap; Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Utifrån de analyser vi gjort har det visat på tydliga tendenser gällande studenter och vilken typ av reklam de anser vara bäst. Finess och en spännande grafisk utformning har varit återkommande hos alla respondenter, vare sig det handlar om färg eller grafiska element bör form ses som en avgörande faktor för hur en reklam tas emot av mottagaren. LÄS MER