Sökning: "Johan Pettersen"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Johan Pettersen.

  1. 1. Alt-lit-rörelsen - ett metamodernt avantgarde

    Master-uppsats, Lunds universitet/Masterprogram: Litteratur - Kultur – Media

    Författare :Johan Öster; [2021]
    Nyckelord :Alt-lit; Contemporary literary history; Tao Lin; Steve Roggenbuck; Megan Boyle; Mira Gonzalez; Pascale Casanova; The world literary space; Metamodernism; Internet culture; Swedish contemporary literature; Hanna Rajs Lara; Elis Monteverde Burrau; Anna Axfors; Ludvig Köhler; AFV Press; It-lit; Anti förlag; Avantgarde; DIY; Blogospehere; Hipster Runoff; Muumuu house; Boost house; Twitter; Social media; Branding; Youth Culture.; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Alt-Lit is a literary movement which first sprung up in The U.S in the middle of the first decade of the second millennia. Vaguely defined and led by aspiring writers belonging to the Y-Generation, also known as millennials, its presence and influence has become increasingly apparent. LÄS MER

  2. 2. Marknadsstrategi för lead generation : En studie om digitala marknadsstrategier och dess effekt på marknadsleads

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emma Ståhl; Anna Pettersen; [2014]
    Nyckelord :Digital marketing; Market strategies; Lead generation; Digital tools; Market leads; Business-to-business; B2B; Digital marknadsföring; Marknadsstrategier; Digitala verktyg; Lead generation; Marknadsleads; Business-to-business; B2B;

    Sammanfattning : Titel:                                 Marknadsstrategi för lead generation: En studie om digitala marknadsstrategier och dess effekt på marknadsleads Nivå:                                 C-uppsats, kandidatexamen i Företagsekonomi Författare:                        Anna Pettersen och Emma Ståhl Handledare:                     PhD Agneta Sundström Examinator:                     PhD Lars-Johan Åge Datum:                             2014-Juni Syfte:                                Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur företag planerar, tillämpar och utvärderar strategier för digital marknadsföring med avsikt att generera leads. Metod:                              Flerfallstudien är av kvalitativ karaktär. LÄS MER