Sökning: "Johan Ragnarsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Johan Ragnarsson.

  1. 1. Kvinnliga officerares perspektiv på karriär : En kvalitativ studie om beslutsfattande i karriärssammanhang

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Johan Ragnarsson; Nils Rydman; [2019]
    Nyckelord :Karriär; beslutsfattande; kvinnor; självförtroende; coaching; mentorering; familjepussel;

    Sammanfattning : Försvarsmakten vill öka andelen kvinnliga officerare på chefspositioner. Trots den politiska styrningen, egna styrdokument och aktiva åtgärder, tar det lång tid att öka andelen kvinnliga officerare och i synnerhet på chefsbefattningar. LÄS MER

  2. 2. Nyheter i den digitala tidsåldern : En ögonrörelsestudie av unga vuxnas läsande av digitala nyheter

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Johan Ragnarsson; Cezary Plichta; [2019]
    Nyckelord :Eye Movement Study; Visualization; Web Magazine; Reading; Young Adults; Aftonbladet; Ögonrörelsestudie; Visualisering; Webbtidning; Läsning; Unga vuxna; Aftonbladet;

    Sammanfattning : The goal of our study is to analyze how young adults in the ages of 20-23 observe digital newspapers. Our main research question is: Are the visual parts of the news site more important than text for young adults? Our second research question is: How do young adult users switch between visual and text elements? Finally, the last question is: What is it that attracts users into reading an article on an online newspaper? To achieve our goal we used a method called eye-tracking which is a process of recording a person’s eye movements using a infrared camera and a computer program processes that converts the data into visual form. LÄS MER

  3. 3. Skyltfönster mot näringslivet : En retorikanalys av svenska lärosätens forskningsmagasin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johan Ragnarsson; Johanna Grape; [2016]
    Nyckelord :organizational rhetoric; visual communication; strategic vision; branding; organisationsretorik; visuell kommunikation; strategisk vision; varumärkesbyggande;

    Sammanfattning : Denna studie beskriver hur svenska lärosäten använder sig av retorik för att kommunicera sin identitet till externa intressenter. Genom en kvalitativ textanalys undersöks artiklar och medförande bilder ur åtta svenska lärosätens forskningsmagasin: Chalmers Tekniska Högskola, Lunds Universitet, Högskolan Väst, Jönköping University, Mittuniversitetet, Högskolan i Gävle, Kungliga Tekniska Högskolan (KTH) och Högskolan i Borås. LÄS MER