Sökning: "Johan Skårman"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Johan Skårman.

  1. 1. Brandspridning mellan fönster - En analys av lämpligt avstånd

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Riskhantering (CI); Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik; Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet

    Författare :Pontus Olsson; Johan Skårman; [2012]
    Nyckelord :Heat radiation; external fire spread; window; view factor; calculation; protection; glass breakage; värmestrålning; utvändig brandspridning; fönster; synfaktor; beräkning; skydd; fönsterbrott.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The purpose of this report is to investigate an appropriate minimum distance between windows opposite each other to gain adequate protection against external fire spread. Studies were conducted of how external fire spread between fire cells through window openings occur. LÄS MER

  2. 2. Brandteknisk riskvärdering av Träcentrum Nässjö

    L3-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik; Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet

    Författare :Fredrik Malthe; Johan Skårman; Christofer Wickmark; [2012]
    Nyckelord :Brandteknisk riskvärdering; Träcentrum; Nässjö; skyddsmål; kriterium för kritiska förhållanden; brandscenario; dimensionerande brand; skola; konferenslokal; matsal; CFAST; DETACT-QS; utrymning; Simulex; @RISK; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This report is a fire safety evaluation of Träcentrum, a school and conference center in Nässjö, Sweden. The building is divided into five sections but because of various limitations only two will be thoroughly investigated in this report. LÄS MER

  3. 3. Collaborative Games - Makes People Talk

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Johan Skårman; Johan Larsson; [2002]
    Nyckelord :CSCP Computer Supported Collaborative Play ; wireless; design; mobile; face-to-face; co-located; handheld computers; games.;

    Sammanfattning : Our main purpose was to explore how teenagers used mobile face-to-face collaborative computer games. In this report we therefore describe the development and use of what we call mobile face-to-face collaborative computer games. These games are played among co-located people on a handheld devices connected in an ad hoc network. LÄS MER