Sökning: "Johan Widell"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Johan Widell.
1. Plastanvändning under transporter inom dagligvaruhandeln - En fallstudie av Johan i Hallen & Bergfalk
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Följande uppsats är en kvalitativ fallstudie hos grossisten Johan i Hallen & Bergfalk och behandlar ämnesområdet plastanvändning under transporter. Uppsatsen problematiserar faktumet att behovet av plast kommer att öka i framtiden, samtidigt som det förekommer ökade kravställningar att arbeta mot en cirkulär ekonomi. LÄS MER
2. Generation Y : En kvalitativ studie om hur chefer upplever krav och förväntningar från generation Y
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Denna studie är ämnad åt att belysa de krav och förväntningar som generation Y ställer på chefer och arbetsplatser. Genom att genomföra en kvalitativ studie vill vi med denna uppsats kunna bidra till utökad förståelse kring hur chefer och organisationer kan arbeta för att attrahera och behålla generation Y inom sin arbetsplats. LÄS MER
3. Strategisk utveckling genom e-handel – en studie av ett traditionellt tillverkningsföretag
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vårt huvudsyfte med denna uppsats är att införskaffa oss kunskap och till följd identifiera vilka värdeskapande processer som skall utvecklas för att en e-handels lösning ska kunna attrahera konsumenter, samt skapa mervärde för vårt fallföretag. Vi vill med uppsatsen assistera fallföretaget med ett beslutsunderlag för både möjligheter och dilemman inom e-handel och ge alternativa lösningar på dessa. LÄS MER
4. Hur har den finansiella krisen påverkat Västerbottens läns främsta damfotbollsföreningar : - Avseende sponsring
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : This study is made, on behalf of Västerbottens Fotbollsförbund, with the purpose to investigate how the 2008 financial crisis have affected the sponsorship to the voluntary sports sector in the Västerbotten region, with focus on the womens elite football teams. The background of this study was to investigate the effect of the financial crisis to help the voluntary organizations in the future. LÄS MER
5. Relationen mellan Varumärken, CSR och Stakeholders
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Man kan inte längre kan se på ett varumärke ur ett aggregerat perspektiv. Begreppet shareholder value är inte längre det viktigaste utan det är stakeholder value. Det gäller att hålla isär sina stakeholders för att se hur de påverkar företaget och hur deras image varierar. LÄS MER