Sökning: "Johan von Ahn"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Johan von Ahn.

  1. 1. Professionella behandlare om alkoholmissbruk och återfall : Hur behandlare i Västerbottens län ser på återfall och få deras uppfattning om hur det kommer sig att en del alkoholmissbrukare inte återfaller

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Jonathan Otterhall; Johan von Ahn; [2018]
    Nyckelord :Smartphone; återfallsprevention; återfall; alkoholism; tillgänglighet; kön; behandling; missbruk;

    Sammanfattning : Detta är en studie som undersöker hur yrkesverksamma behandlare i Västerbottens län ser på återfall och få deras uppfattning om hur det kommer sig att en del alkoholmissbrukare inte återfaller. Hur en före detta missbrukare motiveras till att inte ta ett återfall är ett komplext område som inbegriper många delområden. LÄS MER

  2. 2. Musicerandet i skolan : Likvärdigheten i bedömning och betygssättning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för estetiska ämnen

    Författare :Johan von Ahn; [2008]
    Nyckelord :Musikdidaktik; ensemble; bedömning; musicerande; likvärdighet;

    Sammanfattning : Uppsatsen handlar om hur musiklärare arbetar med bedömning inom ensemblespel. Vad är det som lärarna prioriterar inom bedömningen av musicerande och vilka verktyg och metoder använder sig de av för att kunna göra en bedömning? Har alla musiklärare en gemensam syn på styrdokumenten? Får alla elever en likvärdig bedömning när de musicerar än vilken skola de går på? Jag har använt mig av en kvalitativ studie där jag har intervjuat sex stycken musiklärare om deras uppfattningar kring bedömning av musicerande. LÄS MER

  3. 3. Statistiska Centralbyrån : En varumärkesanalys för framtiden

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Ward; Fredrik von Ahn; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring; varumärken;

    Sammanfattning : Genom att positionera sitt varumärke på rätt sätt i kundernas medvetande skapas mervärden för sändaren (Kapferer 2004, 102). Ett varumärkes identitet är de associationer som sändaren vill skapa och bibehålla i mottagarens medvetande. Detta för att mottagaren ska uppleva sändaren och dess varumärke som någonting bra. LÄS MER