Sökning: "Johanna Ahlberg"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Johanna Ahlberg.
1. ANVÄNDANDET AV HISTORISKA FÖREBILDER FÖR GESTALTNING AV NY BEBYGGELSE En undersökning av olika perspektiv ur den samtida gestaltningsdebatten
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvårdSammanfattning : In this study arguments for and against the usage of historical references in new built architecture within the contemporary Swedish architectural debate are analysed. Special attention is paid to arguments containing the commonly used expression classical architecture as well as the term pastiche. LÄS MER
2. Förskollärares tankar om inkludering : -
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka förskollärares tankar om inkludering i förskolan. Vi vill belysa förskollärares upplevelser av för- och nackdelar med ett inkluderande förhållningssätt. LÄS MER
3. Alltid nåbar - aldrig fri : En studie om hur unga vuxna upplever mobiltelefoner
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Utvecklingen av modern teknologi går fort framåt. Det är inte länge sedan mobiltelefoner var stora, klumpiga och endast kunde användas till att ringa samtal. Dagens smartmobiler erbjuder många fler funktioner än så. LÄS MER
4. Barriärer som hindrar sjuksköterskans rapportering av fall där barn misstänks fara illa. En litteraturstudie.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Sjuksköterskor rapporterar inte alltid sina misstankar om att barn far illa trots att rapportering kan vara livsavgörande för barn. Sjuksköterskor är skyldiga att ingripa vid misstanke om att barn far illa och måste känna till de krav som finns på rapportering. LÄS MER
5. Internal Branding : An Empirical Study within the Swedish Bank Industry, an Employees Perspective
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : The service sector’s constant growth is followed by an increasing competition among service companies. Followed by this, the process of internal branding has become essential within the service brand building process, i.e. aligning the service company’s brand promise with employees’ behavior. LÄS MER