Sökning: "Johanna Eckerbom"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Johanna Eckerbom.

  1. 1. Management of Events Over Time: The Paradox of Brand Continuity and Change

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Eckerbom; Julija Jadzeviciute; Ching Yen Yang; [2019]
    Nyckelord :Events; Change Management; Core Value Framework; Corporate Brand Identity Matrix; Brand Continuity; Business and Economics;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this paper is to understand how events manage change over time and the paradox of managing brand continuity while staying relevant. Method: Qualitative research based on secondary data. LÄS MER

  2. 2. How do B2B companies approach CRM and the management of customer data in today’s era of social media and GDPR? : A Multiple Case Study

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Isabel Degerman; Johanna Eckerbom; Hong Gu; [2019]
    Nyckelord :Relationship marketing; CRM; CRM systems; Social media; Social CRM; GDPR; Customer data;

    Sammanfattning : This multiple case study focuses on the customer relationship management (CRM) processes and the management of customer data within two international business-to-business (B2B) companies based in the southern parts of Sweden.  This study explores and compares these companies’ approaches to CRM in today’s era of social media and the General Data Protection Regulation (GDPR). LÄS MER

  3. 3. Lust att lära i bildämnet : En studie om högstadieelevers och lärares uppfattning av bildämnet och lust som motivation

    L3-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Johanna Eckerbom; [2014]
    Nyckelord :Ämneskonception; lust; motivation; bildämnet; undervisningsmetod;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att undersöka hur elever och deras bildlärare idag uppfattar bildämnet i en svensk skola samt lust som motivation. Ett socialt konstruktivistiskt samt progressivistiskt perspektiv på lärande och Peter Gärdenfors forskning om lust som motivation är denna studies teoretiska utgångspunkter. LÄS MER

  4. 4. Transparens i svenska börsnoterade företag- Har kapitalstruktur betydelse för hur mycket information ett företag delger?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Nordlander; Charlotte Eckerbom; Linnea Håkansson; [2010]
    Nyckelord :Transparens; Kapitalstruktur; Kapitalkostnad; Agentteori; Informationsasymmetri; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att kartlägga om det föreligger ett samband mellan transparens, i form av handlingar och kommunikation som frivilligt används för att öka insikt i företag, och företags kapitalstruktur. Även andra faktorers betydelse studeras i form av ägarkoncentration samt börs- och branschtillhörighet. LÄS MER

  5. 5. Aktieägarnas betydelse- En studie av ersättningssystemens utformning i noterade bolag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Nordlander; Mikaela Murray; Linnea Håkansson; Charlotte Eckerbom; [2009]
    Nyckelord :Ägarkoncentration; ägartyp; monetära ersättningssystem; verkställande direktör; agentteori; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka hur ägarinflytande, i form av ägarkoncentration och ägartyp i ett företag, påverkar det monetära ersättningssystemets utformning till företagets verkställande direktör i svenska noterade bolag. Detta har skett genom en kvantitativ studie, där sekundära källor i form av årsredovisningar har studerats. LÄS MER