Sökning: "Johanna Elf"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Johanna Elf.

  1. 1. KISSing and other strategies for successful communication : A case study on communication between Nordic and Chinese business people using English as a lingua franca

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Johanna Rixer; [2016]
    Nyckelord :Communication strategies; English as a lingua franca ELF ; Business English as a lingua franca BELF ; intercultural communication; active listening; KISS; Keep it simple; stupid .;

    Sammanfattning : This is a case study on the communication between Nordic and Chinese business people using English as a lingua franca in their business communication. The aim of this paper is to establish if misunderstandings in communication occur between Chinese and Nordic language speakers (Finnish and Swedish) in a business environment and, if they do, what the nature of these misunderstandings is. LÄS MER

  2. 2. Festivalturismens inverkan på destination och attraktion : En studie kring Storsjöyrans påverkan på Östersund

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Rebecka Andersson Lööv; Johanna Elf; [2012]
    Nyckelord :Festival tourism; urban festivals; destination development; Östersund; Storsjöyran; Festivalturism; stadsfestivaler; destinationsutveckling; Östersund; Storsjöyran.;

    Sammanfattning : This essay will examine in which way festival tourism can affect the physical location of a festival and to operationalize this we implemented a case study of the music festival Storsjöyran. Storsjöyran is a Swedish music festival held annually in the city of Östersund and since the festival, with the accompanying festival week, attract up to 300 000 visitors annually, we wanted to see what impact the festival contributed to from a development perspective of the destination. LÄS MER

  3. 3. Smittsam marknadsföring i sociala medier : En studie kring hur två organisationer marknadsför sig interaktivt i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Johanna Elf; Rebecka Andersson Lööv; [2011]
    Nyckelord :Social media; interactivity; marketing; Web 2.0; Sociala medier; interaktivitet; marknadsföring; Web 2.0;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks två svenska ideella organisationer utifrån hur de marknadsför sig i sociala medier. Utgångspunkten ligger i olika teorier om hur Internet i och med Web 2.0 blivit en plattform för social interaktion och vilka sociala medier som når ut till många människor. LÄS MER