Sökning: "Johanna Falk"

Visar resultat 11 - 15 av 20 uppsatser innehållade orden Johanna Falk.

  1. 11. Svampens arvtagare- Aniara : Ny högreservoar i Örebro

    M1-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Kristian Falk; Johanna Orest; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 12. Partipolitiska ideologier och kommunala styrdokument - En idéanalytisk studie av Socialtjänsten i Umeå och Nacka

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Johanna Falk; Emma Henning; [2016]
    Nyckelord :kommunalt självstyre; ekonomiskt bistånd; idéanalys; idealtyp; politiskt inflytande; riktlinjer; kommuner; socialnämnd; local government; financial assistance; guidelines; political influence; municipalities; Social Sciences;

    Sammanfattning : Authors: Johanna Falk & Emma Henning Title: Party-political ideologies and municipal guidelines – an idea-analytic study of the social services in Umeå and Nacka Supervisor: Anders Östnäs Assessor: Anna Tegunimataka The aim of this study is to describe and analyze the relationship between the local political government and guidelines regarding financial assistance in the two Swedish municipalities Umeå and Nacka. Earlier studies have focused on social workers’ own experience of the political influence on their work, and have shown that there are differences between which political parties that have majority in the local government. LÄS MER

  3. 13. Att lära genom inflytande : En studie om elevers och lärares upplevelser av elevinflytandets roll i undervisningen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Johanna Falk; Hannah Bothin; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 14. Kreativa marknadsföringskomponenter

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Moa Falk; Johanna Tjärnlund; [2014]
    Nyckelord :Kreativitet; originalitet; humor; storytelling; creativity; marketing; creative marketing; originality; humour; storytelling; celebrity endorsement; video commercial; marknadsföring; kreativ marknadsföring; kändiseffekt; reklamfilm;

    Sammanfattning : Syfte: Mänskligheten strävar alltid efter att utvecklas och kreativitet är en central del i processen då världen ständigt blir mer komplex. Forskning inom området kreativitet är således en nödvändighet för ett modernt och framåtsträvande samhälle. LÄS MER

  5. 15. Reklam -­‐ a matter out of place? En kvalitativ studie om användarnas inställning till reklam på Facebook

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Wignell Johanna; Isabelle Falk Sadek; Petra Hamnered Viita; [2013-09-23]
    Nyckelord :individualisering; Facebook; identitet; annonser; newsfeed; profil; användare; dela; gilla; reklam;

    Sammanfattning : Titel: Reklam – a matter out of place En kvalitativ studie om användarens inställning om reklam på Facebook Författare: Johanna Wignell, Isabelle Falk Sadek, Petra Hamnered Viita Uppdragsgivare: Nowa Kommunikation Kurs: Medie-­‐ och kommunikationsvetenskap, examensarbete, Institutionen för jouralistik, Medier och kommunikation (JMG), Göteborgs universitet Termin: Vårterminen 2013 Handledare: Marie Grusell Antal ord: 12 694 (exklusive executive summary, referenser och bilagor) Syfte: Att undersöka användarens uppfattning om reklam på Facebook. Metod: Kvalitativ studie med fokusgruppsamtal, samtals intervjuer och deltagande observationer Material: Analys av samtalsintervjuer och observationer av sammanlagt sju personer samt tre fokusgruppsamtal om sammanlagt tretton personer Huvudresultat: Det har visat sig att i vår studie har kontexten och ålder stor betydelse för inställningen till reklamen. LÄS MER