Sökning: "Johanna Falk"
Visar resultat 11 - 15 av 20 uppsatser innehållade orden Johanna Falk.
11. Svampens arvtagare- Aniara : Ny högreservoar i Örebro
M1-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : .... LÄS MER
12. Partipolitiska ideologier och kommunala styrdokument - En idéanalytisk studie av Socialtjänsten i Umeå och Nacka
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : Authors: Johanna Falk & Emma Henning Title: Party-political ideologies and municipal guidelines – an idea-analytic study of the social services in Umeå and Nacka Supervisor: Anders Östnäs Assessor: Anna Tegunimataka The aim of this study is to describe and analyze the relationship between the local political government and guidelines regarding financial assistance in the two Swedish municipalities Umeå and Nacka. Earlier studies have focused on social workers’ own experience of the political influence on their work, and have shown that there are differences between which political parties that have majority in the local government. LÄS MER
13. Att lära genom inflytande : En studie om elevers och lärares upplevelser av elevinflytandets roll i undervisningen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
14. Kreativa marknadsföringskomponenter
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Syfte: Mänskligheten strävar alltid efter att utvecklas och kreativitet är en central del i processen då världen ständigt blir mer komplex. Forskning inom området kreativitet är således en nödvändighet för ett modernt och framåtsträvande samhälle. LÄS MER
15. Reklam -‐ a matter out of place? En kvalitativ studie om användarnas inställning till reklam på Facebook
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Reklam – a matter out of place En kvalitativ studie om användarens inställning om reklam på Facebook Författare: Johanna Wignell, Isabelle Falk Sadek, Petra Hamnered Viita Uppdragsgivare: Nowa Kommunikation Kurs: Medie-‐ och kommunikationsvetenskap, examensarbete, Institutionen för jouralistik, Medier och kommunikation (JMG), Göteborgs universitet Termin: Vårterminen 2013 Handledare: Marie Grusell Antal ord: 12 694 (exklusive executive summary, referenser och bilagor) Syfte: Att undersöka användarens uppfattning om reklam på Facebook. Metod: Kvalitativ studie med fokusgruppsamtal, samtals intervjuer och deltagande observationer Material: Analys av samtalsintervjuer och observationer av sammanlagt sju personer samt tre fokusgruppsamtal om sammanlagt tretton personer Huvudresultat: Det har visat sig att i vår studie har kontexten och ålder stor betydelse för inställningen till reklamen. LÄS MER