Sökning: "Johanna Hammarström"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Johanna Hammarström.

  1. 1. "Att förstå sitt eget värde" : En enkätstudie om hur arbetet med självkänsla realiseras i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Hedvig Sandqvist; Hammarström Johanna; [2019]
    Nyckelord :förskola; förskollärare; barnskötare; självkänsla; läroplansteori; enkätstudie;

    Sammanfattning : Den här studiens syfte var att undersöka hur förskollärare och barnskötare arbetar med självkänsla samt hur de definierar begreppet. Vi undersöker även om införandet av begreppet självkänsla i den nya läroplanen för förskolan har påverkat förskollärarna och barnskötarna i deras arbete. LÄS MER

  2. 2. Triage och hänvisning av barn på akutmottagning. Sjuksköterskors erfarenhet och faktorer som kan påverka

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Johanna Elmersson; Lena-Marie Hammarström; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Mjölk- och mejeritraditioner bryts med havre : En studie om konsumenters attityder till det veganska varumärket Oatly

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Johanna Hammarström; Vendela Karlsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Our study is about the brand Oatly, an alternative for milk- and dairy. Oatly is a brand that claims to have environment friendly and healthy products, and can therefore be connected to an ethical brand. In this study we examines what attitudes there is towards Oatly with their consumers. LÄS MER

  4. 4. Förväntans betydelse : - en studie om femåringars förväntningar på förskoleklassen och sexåringars upplevelser av verksamheten.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Johanna Ohlsson; Madelaine Hammarström; [2013]
    Nyckelord :Pygmalioneffekt; förväntan; mötets betydelse; goda relationer; motivation;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka förskoleklassens funktion, är det skola eller inte? Vad har femåringar för tankar och förväntningar om att börja förskoleklassen samt hur upplever sexåringar verksamheten? Undersökningen utförs utifrån hermeneutisk ansats och metodval är semistrukturerade intervjuer. Anledningen till valet av metod är att få en djupare och nyanserad information inom forskningsområdet. LÄS MER