Sökning: "Johanna Lööv"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Johanna Lööv.

  1. 1. Virtual Reality – a solution for sustainable travel?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Johanna Lööv; Rickard Lundgren; [2020]
    Nyckelord :Generation Y; Virtual Reality; sustainable tourism; UTAUT2; virtual tourism; strategic communication; digital communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka hur Generation Y, en demografisk grupp som kännetecknas av miljöomtanke, teknologianvändning och resande betraktar den avancerade och multisensoriska kommunikationsformen Virtual Reality (VR) ur ett perspektiv av resande och hållbarhet. Målet är att förstå vilka faktorer som påverkar Generation Y att acceptera och använda VR för resande, samt att undersöka huruvida fenomenet anses vara ett miljömässigt hållbart alternativ till konventionellt resande. LÄS MER

  2. 2. Festivalturismens inverkan på destination och attraktion : En studie kring Storsjöyrans påverkan på Östersund

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Rebecka Andersson Lööv; Johanna Elf; [2012]
    Nyckelord :Festival tourism; urban festivals; destination development; Östersund; Storsjöyran; Festivalturism; stadsfestivaler; destinationsutveckling; Östersund; Storsjöyran.;

    Sammanfattning : This essay will examine in which way festival tourism can affect the physical location of a festival and to operationalize this we implemented a case study of the music festival Storsjöyran. Storsjöyran is a Swedish music festival held annually in the city of Östersund and since the festival, with the accompanying festival week, attract up to 300 000 visitors annually, we wanted to see what impact the festival contributed to from a development perspective of the destination. LÄS MER

  3. 3. Smittsam marknadsföring i sociala medier : En studie kring hur två organisationer marknadsför sig interaktivt i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Johanna Elf; Rebecka Andersson Lööv; [2011]
    Nyckelord :Social media; interactivity; marketing; Web 2.0; Sociala medier; interaktivitet; marknadsföring; Web 2.0;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks två svenska ideella organisationer utifrån hur de marknadsför sig i sociala medier. Utgångspunkten ligger i olika teorier om hur Internet i och med Web 2.0 blivit en plattform för social interaktion och vilka sociala medier som når ut till många människor. LÄS MER