Sökning: "Johanna Linderqvist"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Johanna Linderqvist.

  1. 1. Skolans, hemmets och familjens påverkan på barns läsförståelse : En litteraturstudie om hur lärare kan arbeta för att utveckla elevers läsförståelse samt hur den påverkas av socioekonomisk status

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Viktoria Linderqvist; Johanna Nyberg; [2017]
    Nyckelord :Home Literacy Environment; Läsförståelse; läsförståelsestrategier; socioekonomisk status;

    Sammanfattning : Litteraturstudiens syfte är att belysa hur läsförståelsen hos elever påverkas av olika undervisningsaktiviteter i skolan samt vilken betydelse en elevs socioekonomiska status har. För att kunna besvara dessa frågor har vi genom manuell och elektronisk sökning hittat och läst 15 vetenskapliga artiklar som legat till grund för vår studie. LÄS MER

  2. 2. Den ungdomliga banklojaliteten

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jenny Ströhm; Johanna Linderqvist; Pernilla Önnheim; [2010]
    Nyckelord :kundlojalitet; banklojalitet; situationslojalitet generation y; serviceleveranssystem; Social Sciences;

    Sammanfattning : Begreppet kundlojalitet är omdiskuterat och meningarna om vad denna lojalitet innebär samt hur den skapas går isär. Stor fokus ligger på relationen som skapas mellan kund och företag vilken anses avgörande för skapandet av kundlojalitet. LÄS MER

  3. 3. Lojalitet i mjölkhyllan? En studie om kundlojalitet i den vardagliga kontexten.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Johanna Linderqvist; Jenny Ströhm; Pernilla Önnheim; [2009]
    Nyckelord :kundlojalitet; konsumtionspraktiker; livsmedel; vardaglig kontext; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Tidigare forskning om kundlojalitet fokuserar främst på vilka faktorer som är viktiga för att skapa lojala kunder. Vi ställer oss dock kritiska till att den tidigare forskningen tar ut kunden från sin vardagliga kontext och enbart ser till mötet mellan kund och butik. LÄS MER