Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Betydelsefull och levande läsning i förskolan : En studie om förskollärares upplevelser och erfarenheter av fysisk och digital barnlitteratur

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Johanna Lundh; Moa Leandersson; [2022]
    Nyckelord :Digital barnlitteratur; fysisk barnlitteratur; literacy; medierande verktyg; samspel; språkutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka förskollärares erfarenheter och upplevelser av barns språkutveckling kopplat till digital och fysisk barnlitteratur samt hur dessa används som pedagogiskt verktyg. Det alltmer digitaliserade samhället formar hur vi lever vår vardag, både barn och vuxna. LÄS MER

  2. 2. Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Flora Trast; Johanna Lundh; [2022]
    Nyckelord :IKEA Family; customer loyalty; customer satisfaction; customer clubs; customer engagement; IKEA Family; kundlojalitet; kundnöjdhet; kundklubb; kundengagemang;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Titel: Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?   Datum: 2022-06-03  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Författare: Johanna Lundh och Flora Trast  Handledare: Anders Parment  Sökord: IKEA Family, IKEA, kundlojalitet, kundklubb, kundnöjdhet, kundengagemang  Problemformulering: Denna uppsats ämnar undersöka om det finns potentiella brister inom IKEA Family, vilka dessa brister är samt vilken förbättringspotential det finns för IKEA Family för att generera högre kundlojalitet.   Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka kunskapen om hur IKEA Family bör vara utformad utifrån ett kundlojalitetsperspektiv, samt om det finns några specifika förmåner och möjliga förbättringspunkter som är avgörande för att medlemmarna ska vara lojala. LÄS MER

  3. 3. Sepsis – ett vanligt och allvarligt tillstånd : Sjuksköterskans omvårdnadsåtgärder för tidig upptäckt av sepsis

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Johanna Johansson; Rebecca Lundh; [2022]
    Nyckelord :Early warning score; NEWS; nurse; patients; sepsis; NEWS; patienter; sepsis; sjuksköterska; tidiga varnings poäng;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sepsis som i vardagligt tal benämns blodförgiftning är ett allvarligt tillstånd och uppstår när kroppens immunsystem överreagerar på en infektion. Är de metabola och cirkulatoriska förändringarna påtagligt förhöjda i kombination med organdysfunktion benämns tillståndet som septisk chock. LÄS MER

  4. 4. Arbetsengagemang vid distansarbete: är kvantitet viktigare än kvalitet vid interaktioner med närmsta chef?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Johanna Wennick; Lovisa Lundh; Ave Yousif Pitros; [2021]
    Nyckelord :arbetsengagemang; distansarbete; kontaktfrekvens; LMX; Utrecht Work Engagement Scale; Social Sciences;

    Sammanfattning : The 2020 COVID-19 outbreak forced many organizations to introduce teleworking where employee interactions with the immediate manager shifted to digital platforms. The main purpose of this study was to investigate the relationship between employees’ work engagement and availability to the immediate manager, contact frequency with the immediate manager and the perceived quality of the relationship with the immediate manager, measured as Leader-member exchange (LMX). LÄS MER

  5. 5. Svenska förskolors arbete med fokus på barn i behov av särskilt stöd på väg upp till förskoleklassen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Johanna Lundh; Louise Regnér; [2020]
    Nyckelord :Förskola; Förskoleklass; Pedagog; Samspel; Specialpedagog; Specialpedagogik; Stöd; Verktyg;

    Sammanfattning : De viktigaste aspekterna i denna studie har varit att studera barn i behov av särskilt stöd i övergången mellan förskola och förskoleklassen. Vi har genom kvalitativa intervjuer fått ta del av hur deras arbete ser ut med barn i behov av särskilt stöd på förskolan. LÄS MER