Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Fysisk aktivitet i fritidshemmet : Med hjälp av digitala medel
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka lärare i fritidshems erfarenheter gällande styrd fysisk aktivitet och fri lek, samt användning av digitala medel i aktiviteterna. Studien utgick från semistrukturerade intervjuer där sex lärare i fritidshem från sex olika skolor i sex olika kommuner intervjuades. LÄS MER
2. Qit – A Web-Based Sign-Up Application
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Students wishing to attend student events, as well as the event organisers, currentlyface several inconveniences at the sign-up occasion, due to prevailing solutions’ lack ofdeep consideration for efficiency. This report investigates how a web-based sign-up appli-cation for student events can be implemented to handle high server traffic, by developingand testing a solution that allows for a quick sign-up process, payment directly at the sign-up occasion and the gathering of relevant attendee information. LÄS MER
3. Livet efter ett hjärtstopp : En litteraturöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskaper (HOV)Sammanfattning : .... LÄS MER
4. Åldrandets stora utmaningar : Upplevelser av ensamhet och social isolering hos de äldre
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Sveriges befolkning blir allt äldre vilket kan medföra en ökad utsatthet för ensamhet och social isolering. Ensamheten kan uppstå till följd av att partners, vänner eller bekanta dör. Både ensamhet och social isolering kan vara resultatet av åldrandets sviktande hälsa då den hos många äldre leder till fysiska begränsningar. LÄS MER
5. Högläsning – Pedagogers medvetenhet efter avslutad kompetensutveckling : En enkätstudie som utgår ifrån Skolverkets Läslyftet ”Läsa och berätta”
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Förskolan har en viktig roll när det gäller barns språkutveckling i tidig ålder. Enligt läroplanen för förskolan ska barn ges förutsättningar att utveckla sitt språk genom högläsning och samtal om texter (Lpfö 18, s. 8). LÄS MER