Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Feministiska perspektiv i klassrummet : – en insyn i svensklärares arbete med skolans värdegrund
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktikSammanfattning : Jämställdhet är en del av skolans värdegrund. Feminism, ett svårtolkat begrepp kan tyckas, har nära kopplingar till jämställdhet, särskillt ur ett historiskt perspektiv. Det historiska och nutida perspektivet på feminism och jämställdhet utgör en väv sammanflätad av litteratur, språk och samhälleliga tankar och idéer. LÄS MER
2. Kunde hon se på mig att jag var en sämre flickvän? : En analys av Johanna Frids litterära och mediala identitetsproduktion i romanen Nora eller Brinn Oslo brinn
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. ”Du är där men inte där”: En kvalitativ studie om phubbing
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Phubbing beskriver fenomenet då en eller flera personer under en social interaktion tar upp sin mobiltelefon och riktar sin uppmärksamhet mot den istället för den eller de en umgås med. Phubbing har i tidigare kvantitativa studier visat sig ge upphov till negativa känslor och tycks påverka relationer och relationskvalitet negativt. LÄS MER
4. Lista Gården
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Lista Garden is a project based on the qualities found in the areas of Lista. What characterizes the place is Lista Church and the area's scenic environment as well as beautiful agricultural landscapes. LÄS MER
5. Skyltdocka eller vän? En kvalitativ intervjustudie om virtuella influencers som marknadsförare på Instagram
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I takt med att konsumenter får allt större valmöjligheter ställs också högre krav på varumärken att arbeta strategiskt med sin varumärkeskommunikation. Influencer marketing i sociala medier har därför de senaste åren ökat i popularitet, med förhoppning att det inflytande en influencer har ska påverka konsumenters attityd gentemot varumärket positivt. LÄS MER