Sökning: "Johanna Pettersson"
Visar resultat 21 - 25 av 76 uppsatser innehållade orden Johanna Pettersson.
21. Gränslöst arbete till följd av pandemin : En kvantitativ undersökning om könsskillnader
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Det övergripande syftet med studien var att undersöka huruvida balansen mellan arbete och privatliv påverkades av arbetstagares preferenser om att integrera eller separera domänerna vid gränslöst arbete. Studien syftade även till att undersöka om det fanns signifikanta könsskillnader. LÄS MER
22. ”Möjligheten för att kunna delta i barnens lek utomhus känns enklare” : En undersökning i förskollärares syn och delaktighet i barns lek utomhus
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Syftet med vår studie är att öka kunskapen om vad förskollärare har för föreställningar om hur de förhåller sig till barnens lek utomhus. Detta i syfte för att få en ökad förståelse för deras roll i leken och under utevistelsen på förskolan. LÄS MER
23. Maktens rum : En studie om samtalsrummets betydelse för mötet mellan klient och professionell
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : .... LÄS MER
24. Förskolelärares syn på kartläggningsmaterialet Hitta matematiken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Hitta matematiken är ett kartläggningsmaterial som har införts och blivit obligatorisk i förskoleklass inför höstterminen 2019. Avsikten är att kartlägga och synliggöra elever i behov av anpassning och stöd. LÄS MER
25. NO-undervisning baserat på beprövad erfarenhet : En kvalitativ studie om huruvida lärare inom naturorienterande ämnen ( NO-ämnen) planerar och genomför sin undervisning med hjälp av beprövad erfarenhet för att förbättra resultaten och öka intresset för ämnet, i årskurserna 4-6
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare som undervisar i naturorienterande ämnen (NO-ämnen) använder beprövad erfarenhet i sin NO-undervisningen utifrån lärarnas perspektiv. Hurt de uppfattar begreppet beprövad erfarenhet gällande undervisning, vilka begränsningar och möjligheter de anser finns gällande att genomföra undervisning med beprövad erfarenhet. LÄS MER