Sökning: "Johanna Sjöblom"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Johanna Sjöblom.
1. A qualitative study of hallway furniture design
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationSammanfattning : Detta examensarbete genomfördes i samarbete med AFRY och deras kund Homezan som specialiserar sig på design av möbler producerade i naturmaterial. Bakgrunden till arbetet myntades genom företagets önskan att utöka deras produktsortiment med hallmöbler. LÄS MER
2. Shaping The Workforce For Tomorrow - Today
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The labor market for IT-oriented professions, especially software engineers, is characterized by extensive skills gaps due to fast-evolving technology. The purpose of this thesis is to shed light on the work toward closing the skills gap in IT-oriented professions, especially for software engineers, by providing suggestions on how the workforce can be prepared with the skills needed for tomorrow - already today. LÄS MER
3. Fenomenet medarbetarupplevelse
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Medarbetarupplevelse (employee satisfaction or employee experience) is an organizational phenomenon that has become an ascending work-process within the HR-profession. Through five interviews with various HR-practitioners, we managed to answer this essay’s three framing questions: 1) How can medarbetarupplevelse be defined? 2) Which essential and mutual factors can we identify in the interviews? 3) How does the HR-function work with medarbetarupplevelse? We have used a phenomenological approach during the conduct of the study, where we mainly worked in the consense of Giorgi’s phenomenological analysis method. LÄS MER
4. MEDIEBILDEN AV VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN En kvantitativ innehållsanalys av svenska nyhetsartiklar
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteoriSammanfattning : Denna uppsats syfte är att undersöka mediebilden av Västra Götalandsregionen (VGR). Media har makten att influera allmänhetens bild av regionen, och därför är det viktigt för VGR att veta vilka ämnen som media skriver om och vilka attityder mot VGR som uttrycks i texterna. LÄS MER
5. Reklamspråk i kosttillskottsannonser : En argumentationsanalys och visuell textanalys av försäljningstekniker inom advertorial reklam
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : I denna uppsats kommer språket och innehållet i fyra kosttillskottsannonser undersökas och analyseras med hjälp av den visuella textanalysen och argumentationsanalysen. De fyra annonsernas utformning är annorlunda jämfört med det man anser vara traditionell reklam då de utformats att likna journalistiska artiklar. LÄS MER