Avancerad sökning
Hittade 5 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Alternative Fire Protection for CL - Timber : A Pilot Study
M1-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : This essay is a feasibility study on alternative fire protection materials for CLT elements. The purpose isto investigate and compile reasonable alternatives to gypsum board and mineral wool which theproject can then continue to work on and to test and evaluate its fire engineering properties. LÄS MER
2. Västra piren - från industriområde till hållbar stadsdel : transformation till ett produktivt landskap
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Frågan om hållbar stadsutveckling är ständigt närvarande i dagens stadsbyggnaddiskussion. Hållbarhet är i sig ett brett och således vagt begrepp och vad som betraktas som hållbar utveckling skiljer sig åt beroende utifrån vilket perspektiv man väljer att betrakta begreppet. LÄS MER
3. Koordinering av vindkraft och vattenkraft
Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : I och med klimatförändringar, är möjligheten att integrera stora andelar förnybar energi i elsystemet av yttersta vikt. Detta kandidatexamensarbete undersöker vattenkraftens regleringsmöjlighet när man integrerar vindkraft i ett slutet elsystem. LÄS MER
4. Att planera för vilt
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Denna uppsats undersöker vilken plats viltvård har i landskapsplaneringssammanhang, samt försöker ta reda på hur landskapsarkitektens möjligheter att verka för goda viltförhållanden och biologisk mångfald ser ut. Genom att granska och problematisera begreppet viltvård försöker jag ge en bild av vad begreppet innebär. LÄS MER
5. Vad är det att vara en elev i behov av särskilt stöd? Olika synsätt på skolsvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskapSammanfattning : Sättet att tala om elevers skolsvårigheter har över tid förskjutits från att tala om elever med behov - till elever i behov av särskilt stöd. Detta har inneburit att fokuset på elevers skolsvårigheter har varit att se ”problemet” som individbundet, till att mer gå i riktning mot att se omgivande förhållanden som de bidragande faktorerna till att elever är i behov av särskilt stöd. LÄS MER