Sökning: "Johanna University"
Visar resultat 11 - 15 av 269 uppsatser innehållade orden Johanna University.
11. Driving the transition toward a sustainable future : A study of how innovation management can lead to successful implementation of sustainable initiatives
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: The automotive industry is currently facing one of its most significant transitions ever in terms of sustainable development, as it is estimated to account for 15% of total greenhouse gas emissions. To address this challenge, innovation has been argued as a necessary factor. LÄS MER
12. "Det stör mig inte att jag inte förstår vad eleverna säger" : En kvalitativ studie om lärares uppfattningar av användandet av transspråkande i svenskundervisingen 4-6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : The topic that the study will highlight is translanguaging. The purpose is to investigate how teachers' perceptions of translanguage influence the design of the lessons for multilingual students in the subject of Swedish. LÄS MER
13. Vem bär ansvaret? Självhjälpsböcker och hyperindividualism : En kritisk diskursanalys av fyra populära självhjälpsböcker
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för socialt arbeteSammanfattning : Denna studie har med hjälp av kritisk diskursanalys granskat fyra populära självhjälpsböcker och deras framhävande av hyperindividualism. Syftet med studien är att undersöka om, och i sådana fall hur, retoriken i dessa självhjälpsböcker tillskriver läsaren ansvar och framhäver ett hyperindividualistiskt synsätt på psykiska hälsa/ohälsa. LÄS MER
14. Unveiling the Art of Illusion: Exploring the Fabrication of Authenticity and Trustworthiness by Social Media Micro-Influencers to Engage Their Audience : An exploratory multiple case study that aims to analyze how social media micro-influencers fabricate authenticity and trustworthiness to engage their audience
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: Social networking sites have transformed communication and advertising, with influencers like micro-influencers and "instafamous" individuals playing a crucial marketing role. Businesses now leverage these influencers to engage audiences and promote their brands, creating new opportunities for online brand promotion and consumer engagement. LÄS MER
15. Feminism till salu! : En kvalitativ multimodal socialsemiotisk analys som undersöker hur femvertising materialiseras i tre svenska reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Selling Feminism is a qualitative multimodal social-semiotic analysis that examines and maps how social-semiotic resources are used to materialize femvertising in Swedish marketing communication. The study also discusses what the use of the identified resources can say about the Swedish culture's perception of feminism and the meaning of femvertising. LÄS MER