Avancerad sökning
Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Greener Closets: Understanding Practices of Acquiring Sustainable Fashion
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The fashion industry is a large contributor to climate change, therefore sustainable options to acquire clothing need to be further emphasised and explored. A gap regarding the practical aspects of shopping has been identified and by using theories of practice the ‘doings’ of practices within acquisition of sustainable fashion can be studied. LÄS MER
2. Individanpassad marknadsföring i online-modebranschen - en balansakt mellan lojalitet, integritet och relationsbyggande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att utforska konsumentens uppfattning av online-modeföretags individanpassade marknadsföring. Konsumentens uppfattning syftar till att ge perspektiv på utformningen av den individanpassade marknadsföringen samt hur den skall förhållas i en balansakt mellan lojalitet, integritet och relationsbyggande. LÄS MER