Avancerad sökning
Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. The Role of Small-Scale Photovoltaics in Transitioning to a Sustainable Energy System : Shining a light on Austria and Sweden
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för strategisk hållbar utvecklingSammanfattning : To tackle the global sustainability challenge, the energy system needs to transition towards a sustainable system, since it is responsible for two-thirds of global greenhouse gas emissions. To reduce emissions researchers urged for a 100% renewable based energy system, in which photovoltaic (PV) energy production is seen as a key component. LÄS MER
2. Lagerstyrning av reservdelar : En studie av industriföretag i Småland
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Kandidatuppsats i företagsekonomi, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Växjö, 2FE02E Ämnesfördjupande arbete i logistik, VT 2010 Handledare: Helena Forslund Examinator:Petra Andersson Nyckelord: spareparts, logistics, inventory managements, forecast, information flow, communication och warehouse Titel: Lagerstyrning av reservdelar: En studie av industriföretag i Småland Bakgrund: Eftermarknadens storlek har vuxit parallellt dess betydelse för företag. Detta talar för att lagerstyrningen av reservdelar blir allt viktigare för den totala prestationen i företag, speciellt med hänsyn till dagens konkurrenssituation. LÄS MER
3. Creativity vs. Traditional Practices : Low-cost marketing strategies used by local clothing stores in Umeå
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Authors Amanda Lundmark & Johannes Wikström Seminar Date 2010-06-01 Level Master level Supervisor Ralf Müller Keywords CRM, Fashion, Independent clothing stores, Low-cost marketing, PR, WOM, Viral marketing Problem Streets in Swedish city centres are lined with clothing stores that belong to well-known chains, whose advertisements and commercials can be seen in magazines, on billboards and TV. In between these stores, there are local entrepreneurs who run privately owned shops, with a smaller turnover than the large chains and primarily local target customers. LÄS MER