Sökning: "John Facebook"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden John Facebook.
1. Att bygga trygga relationer : Hur förskolläraren bygger relationer till barn i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur förskollärare gör för att bygga trygga relationer till barnen i förskolan samt undersöka varför anknytning är en viktig del i relationsbyggandet. Tidigare forskning påvisar att trygga anknytningar mellan förskollärare och barn har en positiv effekt på barns sociala utveckling, både i det tidiga och senare stadiet i livet. LÄS MER
2. ETT NÖDVÄNDIGT ONT
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Every day we are exposed to a large amount of advertisements. As social media has become an important part of many people's lives, advertising on these platforms has also become important for advertisers and major sources of income for the companies behind the social media. LÄS MER
3. Kompetens 2.0 : Förskoleanställdas vägar till informellt lärande på Facebook
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att med avstamp i tanken om det livslånga lärandet, via teorier om situerat lärande, vilka utvecklats av Jean Lave och Etienne Wenger och i kombination med teorier om informellt lärande och lärande gemenskaper, undersöka hur aktivt deltagande i en facebookgrupp för förskoleanställda kan förstås som bidragande till dessas kompetensutveckling. Mina två frågeställningar fokuserar på vilka kategorier av pedagogisk kompetens som väcker störst engagemang samt vilka språkhandlingar deltagarna nyttjar för att skapa förutsättningar för lärande i diskussionerna. LÄS MER
4. Engelskundervisning och digitala verktyg : En kvantitativ studie om lärares användning av digitala verktyg i sin engelskundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Tidigare studier har granskat vilka svårigheter lärare har med integrering av digitala verktyg i sin undervisning. Studierna visar att många lärare som ofta använder sig av modern teknik utanför skolan och kan hantera det på hemmaplan, inte vet hur det ska användas som ett pedagogiskt och didaktiskt verktyg. LÄS MER
5. The Role of Online Brand Community and Social Networks in Corporate Brand Development: A focus on the machinery equipment industry
L1-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose – This paper aims to explore online brand communities on social media platforms, built by B2B companies in the machinery equipment industry, and how these virtual spaces can contribute to relationship marketing and corporate brand building. Design/methodology/approach – The paper adopts both literature review and a multiple case study approach of two companies, Caterpillar and John Deere, in order to provide in-depth understanding and new insights. LÄS MER