Sökning: "John Good"
Visar resultat 1 - 5 av 155 uppsatser innehållade orden John Good.
1. Digitala verktyg i idrott och hälsa : En kvalitativ studie kring lärarnas använding av digitala verktyg i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of the study is to investigate the high school teacher perception and experience of digital tools in the subject physical education. The research questions focudes on the digital competence of the teachers, their motivation to use digital tools in physical eduacation, and the advantages and disadvantages of using digital tools in teaching. LÄS MER
2. "Utomhusmiljön är lika viktig som inomhusmiljön" : Pedagogers perspektiv på biologiundervisning i förskolans utomhusmiljö
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : The purpose of the study is to contribute to knowledge about educators' perceptions of biology teaching in the preschool's outdoor environment. The study focuses on educators’ perceptions of biology teaching, biology teaching in the outdoor environment and perceptions of how it can contribute to children's learning. LÄS MER
3. Time-based Key for Coverless Audio Steganography: A Proposed Behavioral Method to Increase Capacity
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Background. Coverless steganography is a relatively unexplored area of steganography where the message is not embedded into a cover media. Instead the message is derived from one or several properties already existing in the carrier media. This renders steganalysis methods used for traditional steganography useless. LÄS MER
4. Icke-verbal kommunikation i flerspråkiga utbildningsverksamheter för yngre barn : Ur en specialpedagogs och en logopeds synvinkel
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Icke-verbal kommunikation är ett viktigt komplement till det verbala språket, inte främst i utbildningsverksamheter med yngre barn. Syftet med studien är att undersöka en logopeds och en specialpedagogs syn på hur och om icke-verbal kommunikation används medvetet som ett pedagogiskt verktyg i flerspråkiga verksamheter för yngre barn och varför det används. LÄS MER
5. Relationen som verktyg, hur viktig är den? : En kvalitativ studie om relationens betydelse mellan socialarbetare och klient inom socialtjänstens missbruksenhet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : Syftet med studien var att inom socialtjänstens individ- och familjeomsorgsenhet undersöka vilken betydelse relationen mellan socialarbetare och klient upplevs ha för ett framgångsrikt klientarbete, samt vad som upplevs viktigt vid relationsarbete med klienter. Syftet var även att undersöka vilka faktorer och organisatoriska förutsättningar som kan påverka relationen. LÄS MER