Sökning: "Jon Svensson"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Jon Svensson.
1. Business Intelligence: Competencies and Cross-Functional Integration : A Case Study at ASSA ABLOY
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Business Intelligence (BI) and data analytics has grown to become one of the most prioritized technological investments for organizations today. For BI systems to be valuable for organizations’ decision making and support of end-users, research argues that competencies of multiple areas need to be represented in the work with BI. LÄS MER
2. Styvhetsanalys av vägkonstruktioner
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Geoteknik; Lunds universitet/Institutionen för byggvetenskaperSammanfattning : In order to measure the stiffness properties of a soil, a method called the plate loading test is used. Based on this test a modulus called Ev2 [Pa] is obtained among others. When building a road construction there are different requirements for this Ev2-modulus for different layers in the road. LÄS MER
3. Pre-Study for a Battery Storage for a Kinetic Energy Storage System
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/ElektricitetsläraSammanfattning : This bachelor thesis investigates what kind of battery system that is suitable for an electric driveline equipped with a mechanical fly wheel, focusing on a battery with high specific energy capacity. Basic battery theory such as the principle of an electrochemical cell, limitations and C-rate is explained as well as the different major battery systems that are available. LÄS MER
4. Svenska humorinstrument i marknadsföring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Svenska humorinstrument i marknadsföring – en analys ur ett semiotisk-och mytperspektiv. Seminariedatum: 2015-06-04 Ämne/kurs: FEKH29 Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 HP Författare: Andreas Lind Handledare: Jon Bertilsson Fem nyckelord: Humor, Myter, kulturella föreställningar, Tecken, Marknadskommunikation Syfte: Syftet med studien kommer att vara att utveckla förståelse för etablerade samhällskulturella föreställningar som gör sig uttryckt i myter, och hur de framställs i marknadsföringskommunikation för att generera ett humoristiskt element. LÄS MER
5. Att byta bana : En kvalitativ studie av ett antal individers karriärövergångar utifrån karriärteoretiska begrepp
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : I dagens samhälle gör allt fler människor betydande karriärövergångar under sin livstid och många individer byter både yrke och arbetsgivare flera gånger under sin yrkeskarriär. (Lundahl 2010,15ff; Hallqvist 2012,11f). LÄS MER