Sökning: "Jonas Green"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden Jonas Green.
1. Fastighetsinvesterarnas syn på en grön premie på den svenska bostadsfastighetsmarknaden : Miljöcertifiering av nyproducerade bostadsfastigheter
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Fastighetsmarknaden är en högt bidragen faktor till klimatkrisen. Grön finansiering och statliga stödprogram, som det tidigare investeringsstödet och dess miljöbonus, har gjort det förmånligt att producera- och investera i Miljöcertifierade bostadsfastigheter. LÄS MER
2. Assessing the health potential of urban green space in an urban planning and design context : A comparative case study in the city of Stockholm on differences in accessibility, quality, and inclusivity
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : Urban green spaces (UGS) can produce health-improving (salutogenic) and equigenic effects that narrow the health gap between disadvantaged and affluent neighbourhoods. Yet, the magnitude of such effects relies on the quality of a UGS. Various studies have found UGS quality to be worse in low-income neighbourhoods. LÄS MER
3. Hur återförsäljare av sportmode använder green marketing : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Människans ökade konsumtion av produkter använder upp naturens resurser och bidrar till utsläpp, detta är särskilt relevant gällande produkter med kort livslängd så som sportmode då dessa produkter massproduceras på olika geografiska regioner för att sedan fraktas världen över och användas en kortare period för att sedan kastas. Producenterna jobbar främst med en linjär ekonomi men de börjar gå mer mot en cirkulär ekonomi istället genom att använda mer hållbara material och återanvända gamla produkter. LÄS MER
4. Does Sustainability Matter? Analysis of the Impact of Corporate Sustainability on Financial Markets in the Context of Acquisitions
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The concept of sustainable investing has gained importance in recent years, considering the growing share of sustainable investments compared to the total volume of global investments. The rise of sustainable investment has not only led to changes on the part of investors, but also to changes of a strategic nature on the part of companies. LÄS MER
5. Balansen mellan under- och översäljning En kvalitativ studie om ett miljömässigt legitimitetsproblem
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det råder delade meningar om hållbar marknadsföring kan ses som etiskt riktigt och det finns många fördelar och nackdelar med att kommunicera sina prestationer kopplade till hållbarhet. Greenwashing är ett välkänt begrepp som beskriver när kommunikationen för miljöarbetet överstiger prestationen, och kan också nämnas som översäljning av densamma. LÄS MER