Sökning: "Jonas Green"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden Jonas Green.

  1. 1. Fastighetsinvesterarnas syn på en grön premie på den svenska bostadsfastighetsmarknaden : Miljöcertifiering av nyproducerade bostadsfastigheter

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Jonas Moëll Lindgren; [2022]
    Nyckelord :Environment; Green certification; Sustainability; Housing; Apartment buildings; Green Premium; Miljö; Miljöcertifiering; Hållbarhet; Bostäder; Hyreshus; Grön premie;

    Sammanfattning : Fastighetsmarknaden är en högt bidragen faktor till klimatkrisen. Grön finansiering och statliga stödprogram, som det tidigare investeringsstödet och dess miljöbonus, har gjort det förmånligt att producera- och investera i Miljöcertifierade bostadsfastigheter. LÄS MER

  2. 2. Assessing the health potential of urban green space in an urban planning and design context : A comparative case study in the city of Stockholm on differences in accessibility, quality, and inclusivity

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Steven Lee Jonas Reich; [2022]
    Nyckelord :Sustainable Development; urban green space; urban planning; public health; inequality; inclusivity; GIS; comparative case study; urban design;

    Sammanfattning : Urban green spaces (UGS) can produce health-improving (salutogenic) and equigenic effects that narrow the health gap between disadvantaged and affluent neighbourhoods. Yet, the magnitude of such effects relies on the quality of a UGS. Various studies have found UGS quality to be worse in low-income neighbourhoods. LÄS MER

  3. 3. Hur återförsäljare av sportmode använder green marketing : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Philip Hallgren; Jonas Nyman; [2022]
    Nyckelord :Marketing; Green marketing; Retailers; Fashion; Circular economy; Marknadsföring; Green marketing; Återförsäljare; Mode; Cirkulär ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Människans ökade konsumtion av produkter använder upp naturens resurser och bidrar till utsläpp, detta är särskilt relevant gällande produkter med kort livslängd så som sportmode då dessa produkter massproduceras på olika geografiska regioner för att sedan fraktas världen över och användas en kortare period för att sedan kastas. Producenterna jobbar främst med en linjär ekonomi men de börjar gå mer mot en cirkulär ekonomi istället genom att använda mer hållbara material och återanvända gamla produkter. LÄS MER

  4. 4. Does Sustainability Matter? Analysis of the Impact of Corporate Sustainability on Financial Markets in the Context of Acquisitions

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Dittrich; Alice Serenhov; [2022]
    Nyckelord :Corporate Sustainability; Sustainability; Mergers and Acquisitions; Financial Markets; Social Sciences;

    Sammanfattning : The concept of sustainable investing has gained importance in recent years, considering the growing share of sustainable investments compared to the total volume of global investments. The rise of sustainable investment has not only led to changes on the part of investors, but also to changes of a strategic nature on the part of companies. LÄS MER

  5. 5. Balansen mellan under- och översäljning En kvalitativ studie om ett miljömässigt legitimitetsproblem

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christian Sunesson; Jonas Gustafsson; [2021-06-30]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det råder delade meningar om hållbar marknadsföring kan ses som etiskt riktigt och det finns många fördelar och nackdelar med att kommunicera sina prestationer kopplade till hållbarhet. Greenwashing är ett välkänt begrepp som beskriver när kommunikationen för miljöarbetet överstiger prestationen, och kan också nämnas som översäljning av densamma. LÄS MER